Mijn paard heeft last van gevoelige ogen, nu met het mooie weer is het terug feller dus ze krijgt weer een vliegenkapje aan, dit helpt wel. In de winter is het minder fel /minder vaak rood maar heeft ze wel zo wat prut in haar ogen en smorgens wat korstjes.
De dierenarts is al eens langsgeweest en zei van haar ogen zuiver te maken als er vuil in zit en oogzalf in te doen voor een paar dagen. Dit helpt een tijdje maar eigenlijk zijn haar ogen altijd wat rood en komt het makkelijk terug.
Niet altijd maar wel vaak, ze heeft dan ook wat prut in haar ogen. (Dit maak ik zuiver)
Ik merk ook regelmatig op dat haar oog een paar keer traant als het net is zuiver gemaakt. Dit zijn dan een paar traan druppels en dan niks meer.
Heeft iemand mss ervaring met andere zalf als gewone oogzalf? Evt een zalf die het hele jaar door gebruikt kan worden? Ik wil gerust oogzalf gebruiken maar het lijkt me niet goed om dat zo vaak te gebruiken?
De 3 eerste foto's zijn van vandaag, nu het dus terug feller was.
De andere 2 zijn van in de winter.
Ps: Moest iemand nog tips hebben voor goede vliegenkapjes met een lang neusstukje, hoor ik het ook graag.
Ze heeft nu een waldhousen maar gaas daarvan is te soepel en komt tegen haar lange wimpers wat irritatie geeft , ze heeft ook een lemieux maar de band aan de binnenkant veroorzaakt wondjes omdat die vrij dik is.
Ik ben nu vooral aan het kijken om een shires aan te schaffen, iemand daar ervaring mee?

Fotos van vandaag

En van de winter