Vreemde manier van verharen of iets anders?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

Vreemde manier van verharen of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 19:18

Hoihoi,

Het verharen is begonnen en het valt mij op dat een van m’n verzorgpaarden op een vreemde manier verhaart. Tenminste, als dit het geval is.
Of heeft iemand enig idee wat dit anders kan zijn? Ik heb dit nooit eerder zo gezien dus vraag me af of ik hier iets mee moet of dat het onschuldig is.

Afbeelding

Afbeelding

Moska

Re: Vreemde manier van verharen of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:28

Hé zo verhaart mijn enter nu ook! Ik vroeg me ook al af of dat normaal was of niet. Heb het nog niet eerder zo gezien bij een paard

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:28

Ik vind het er uit zien alsof iemand met een scheermachine gepoogd heeft aan de gang te gaan .

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:29

Ja of dat een ander paard er happen uit heeft gehad

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:30

Misschien zijn die kale plekken van het schuren?(Jeuk door de losse haren?). Ik heb het in ieder geval ook niet eerder gezien.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:30

Zo te zien verhaart hij op de warmste plekken van het lichaam. Is niet raar toch?

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:31

Een paar shetten in de buurt hadden ook dit soort plekken. Die vond ik toen ook al raar. Toen ben ik even een tijdje gaan kijken en het bleek dat ze elkaar aan het krabben waren met hun tanden en dat ze tegen de hekken aan schuurden om het haar los te krijgen. Dat was telkens op dezelfde plekken waardoor er van die rare vlekken ontstonden. Misschien dat het bij jouw pony ook zoiets kan zijn :)

edit* woops dat was niet zo'n handige autocorrect :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:33

AmyLyklama schreef:
Een paar sletten in de buurt hadden ook dit soort plekken. Die vond ik toen ook al raar. Toen ben ik even een tijdje gaan kijken en het bleek dat ze elkaar aan het krabben waren met hun tanden en dat ze tegen de hekken aan schuurden om het haar los te krijgen. Dat was telkens op dezelfde plekken waardoor er van die rare vlekken ontstonden. Misschien dat het bij jouw pony ook zoiets kan zijn :)

:D
En vooral wat die sletten dan bij elkaar doen :+

Sorry, te leuk.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 19:49

Schuren zie ik hem nooit doen en kom ook geen plekken in z’n omgeving tegen waaraan ik kan zien dat ie daaraan schuurt.
Het lijkt inderdaad dat hij op de warmste plekken dit heeft, ook onder zijn manen. En of dat raar is, dat is dus precies mijn vraag. Ik zie paarden doorgaans gelijkmatig verharen, vandaar ik me afvraag of dit normaal is.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:18

Ik vind het er niet heel raar uit zien. Ziet eruit als een paard dat heel veel last heeft van de warmte en zichzelf plaatselijk met succes alvast van wat haar ontdaan heeft door te schuren of door een medestander in te schakelen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:44

Ben afgelopen weekend weer bij mijn enter geweest en hij is al minder plukkerig geworden. Dus ik denk nu ook dat het plaatselijke jeuk is geweest door het verharen. En inderdaad wat hulp van anderen en schuren.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:55

_Penotti schreef:
AmyLyklama schreef:
Een paar sletten in de buurt hadden ook dit soort plekken. Die vond ik toen ook al raar. Toen ben ik even een tijdje gaan kijken en het bleek dat ze elkaar aan het krabben waren met hun tanden en dat ze tegen de hekken aan schuurden om het haar los te krijgen. Dat was telkens op dezelfde plekken waardoor er van die rare vlekken ontstonden. Misschien dat het bij jouw pony ook zoiets kan zijn :)

:D
En vooral wat die sletten dan bij elkaar doen :+

Sorry, te leuk.

Whhah mijn brein las wel shetten. Nu niet meer

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:00

je kunt checken of het luizen zijn (met een luizenkammetje) en anders een dot haar inleveren bij de DA voor analyse.

Ik heb mijn oudje een vitamineshot gegeven die werd ook kaal. Misschien toch een tekort ofzo, zo'n spuit kost een tientje ofzo

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:10

Mijn ene shet heeft jaarlijks zo'n plek op zijn hals al vanaf februari, compleet zelf geschuurd. Verder heeft de andere kale plekjes op zijn hoofd waar de wintervacht al weg is en de nieuwe vacht nog niet gegroeid.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:38

SillyB schreef:
je kunt checken of het luizen zijn (met een luizenkammetje) en anders een dot haar inleveren bij de DA voor analyse.

Ik heb mijn oudje een vitamineshot gegeven die werd ook kaal. Misschien toch een tekort ofzo, zo'n spuit kost een tientje ofzo

Ik zou idd even op luis checken.

Zo'n spuit is voornamelijk marketing, wil je echt je paard een oppepper geven kun je beter vitaminebrok voeren.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 21:20

Oja dat is wel een goed idee! Zo’n kammetje heb ik wel.