Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lindsey_99 schreef:Misschien ben ik wel wat voorzichtig, maar een haf zou ik nooit op het land zetten in april/mei. Pas na juni, zodra het uitgebloeide gras verhout kan het. Kans op bevangenheid is aanwezig. Het zou niet de eerste zijn. Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst. Anders toch met graasmasker?
StalNollie schreef:Waarom überhaupt van ijzers? Hoe is de artrose nu? Dat je er weinig van voelt of ziet neemt niet weg dat het van binnen anders kan zijn.
Humpiedumpie schreef:Heb je vertrouwen in je Smid? Het is belangrijk dat hij goed bekapt wordt, zeker met artrose.
plutolover schreef:Humpiedumpie schreef:Heb je vertrouwen in je Smid? Het is belangrijk dat hij goed bekapt wordt, zeker met artrose.
Ja zeker. Heb het uitgebreid met hem overlegd en hij is ook voorstander om te proberen. Hij doet m’n haf al meer dan 12 jaar.
Toen hij volgens arts op speciaal beslag moest! Was z’n vraag ook moet dit voor altijd of tijdenlijk?
Ik zelf durfde het gewoon niet aan. Maar 1 of ander manier voelt ijzers niet niet goed meer.
Daarbij train ik mijn paard nu anders al ruim 3 jaar waardoor hij meer in balans, recht gerichter en sterker is geworden.
Nogmaals als het niet werkt komt hij gewoon weer op z’n oude beslag met demping en ik weet weer terug op ijzerloos heeft tijd nodig.
Zelf wil ik ook meer verdiepen in de hoef en cursussen/workshops gaan doen dat ik eventueel zelf wat bij kan houden. Maar door Carona is het nu even anders