Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
GigiRobin schreef:Probleem is (dat op minimaal anderhalve meter afstand houden) niet gaat lukken omdat mijn paard niet vast kan staan tussen de touwen en soms met de achterbenen uit haalt.
GigiRobin schreef:Probleem is (dat op minimaal anderhalve meter afstand houden) niet gaat lukken omdat mijn paard niet vast kan staan tussen de touwen en soms met de achterbenen uit haalt.
Twiggy2008 schreef:GigiRobin schreef:Probleem is (dat op minimaal anderhalve meter afstand houden) niet gaat lukken omdat mijn paard niet vast kan staan tussen de touwen en soms met de achterbenen uit haalt.
Maar je paard zelf bekappen (even buiten de discussie om of je daar kundig genoeg in bent) kan dan ineens wel? Dat snap ik niet...
Ik heb zelf een erg fijne bekapper, die zoveel rust uit straalt naar de paarden, dat ze binnen no time allemaal los bekapt kunnen worden. Ook de 'lastigere' paarden. Echt zo gaaf om te zien. Zou de gemiddelde hoefsmid/bekapper ook eens moeten leren, rustige omgang met paarden van binnenuit. Juist ook de paarden met minder balans en/of minder vertrouwen. Tussen twee touwen bekappen, klinkt in mijn ogen al totaal verkeerd.
Heb mijn paarden vaak zo zien spiegelen. Hun mening is ook belangrijk. Ben je gestressed, onbehouwen, onhandig, dwingend of ruw... nou, ik wens een ieder veel succes.
Ben je de innerlijke rust zelve en verder duidelijk, geven ze zich graag over. Wijze les voor mij ook, om de verkeerde energieën weg te houden bij mijn paarden.