Mijn paard is 20 jaar oud en staat op ijzers voor zijn artrose in zijn achterbenen wat te helpen verlichten. Doet het daar ontzettend goed op, dus ben ik blij mee. Vanvoor hadden we hem ook even op ijzers staan om zijn voetje een beetje te corrigeren, maar niet echt dat hij daar nodig mee is.
Mijn situatie, ik zit in quarantine met de hele coronacrisis. Ik heb zelf geen corona maar ben in contact gekomen met iemand die corona heeft, dus nu mag ik 14 dagen het huis niet uit.
Mijn paard staat gelukkig volpension. Staat elke dag buiten, wordt verzorgd door vriendinnen en dus elke dag nagekeken. Gisteren kreeg ik het bericht van een van die vriendinnen dat ze zag dat hij dus zijn ijzer voor had afgetrapt. Ze had al op de weide gaan zoeken maar ze vond het niet.
Ik had naar mijn hoefsmid gebeld maar die zat ook met coronaproblemen en had wel een nummer gegeven van een collega indien het dringend was. Alleen, is een afgetrapt ijzer dringend? Kan het kwaad als hij even een week of 2 zonder dat ijzer staat? Ik was al aan het denken om aan een vriend op stal te vragen om gewoon het andere ijzer voor er gewoon af te halen?
Hij staat dus momenteel enkel op de weide, sinds ik niet buiten mag komen en dus wordt hij ook niet gereden