Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lori schreef:Ik zou vooral bij graanvrij blijven persoonlijk mede omdat je aangeeft dat ze jeuk krijgen van bepaalde voer merken. Heb je al eens gekeken naar zaken zoals rijstzemelen, equifyt graanvrije lijn, feral horse active+, ... vermijd je luzerne of maakt dat niet zoveel uit verder? Op fb (d*nken over p*arden) heb je in een groep een zuiver voer lijst staan.
dingogirl schreef:ik zou zeker bij je huidige voer blijven omdat ze het goed doen hierop. en geen voer geven dat hoog is in zetmeel en suikers.
je kan proberen om ze een beetje haver bij te voeren en kijken of ze hier wat wakkerder van worden.
ik voerde eerder mijn paard vitalbix en voor net dat beetje extra een klein handje haver de dag voor en op de dag zelf van een menrit. werkte perfect. je kan uitproberen wat genoeg is voor extra energie en waar hij toch niet gek van wordt.
nu voer ik aan mijn menpony's vitalbix breed and grow. daar zitten net wat meer vitaminen en mineralen in dan de active, en daarbij een handje vitalbix daily en ze zijn fijn actief zonder gek te zijn.