Ik krijg een beetje de indruk dat ik op een onmogelijke zoektocht ben gestuurd, ik zit met het volgende probleem: ik heb 2 paarden die behoorlijk wat eten weg krijgen, zij staan nu op gras en voorlopig kan dat nog wel een weekje, maar daarna denk ik dat ze de wei zo goed als kaal hebben.
2 jaar geleden hebben ze een tijd voordroog gekregen in plaats van hooi en heeft de jongste zijn hele achterbenen open geschuurd en -gebeten. Ben er toen van uit gegaan dat dat door het voordroog kwam, terug hooi gegeven en het is ook niet meer terug gekomen.
Nu staan ze thuis en heb ik geen plek om open pakken hooi droog te leggen. Leg ik het in de wei met een blauw zeil er over, dan moet ik een stroomdraad spannen welke ze ongeveer 5 dagen laten staan voor ze hem kapot maken (Duke is daar een meester in). Aan het huis kan niet, we hebben een zaak met terras en dat kan ik niet maken. Naja, zo lang we de tent toch gesloten moeten houden owv corona zou het nog best kunnen bedenk ik me nu

Dus ik kwam op het briljante idee om gewikkelde pakken droog hooi te gaan zoeken. Want volgens iedereen hier zou dat bestaan! Maar ik vind dat dus NERGENS. En elke hooiboer die ik bel of aanspreek zegt me dat het niet bestaat. Enkel voordroog wordt gewikkeld. "Ja maar dat van ons is zo droog, dat zit eigenlijk tussen voordroog en hooi in." Ja.. niet helemaal wat ik vroeg.
Ik heb er eerlijk gezegd niet genoeg verstand van en geloof ook maar wat me verteld wordt, kan me best indenken dat je hooi niet kunt inpakken ivm warmte? Maar als ik in noodgevallen een pak hooi haal bij de dierenspeciaalzaak (die natuurlijk ****duur is), zit dat wél in plastic

Is dat dan echt niet te vinden? Ik ga geen grote investeringen doen om dat hooi op te slaan, over een paar maanden is de wei verkocht en moet ik er toch weg maar zou ze graag wel nog hier houden zolang het kan. Als ik niks anders kan vinden dan moeten ze terug naar stal en ik vind het toch wel erg gezellig met mijn beestjes hier.
Ideaal zou zijn: grote pakken gewikkeld hooi, maar als ik genoegen moet nemen met kleine pakjes dan moet dat maar