Haha, duidelijk niet het complete plaatje!
janouk schreef:Hoe ziet de mest eruit?
Wanneer voor het laatst ontwormd? Met welk middel voor het laatst ontwormd?
Zand in meat contole?
Voer je hooi of voordrooghooi of kuil?
Temperatuur? Vs basistemperatuur
Hartslag? Vs basis hartslag
Frequentie ademhaling?
Hele dag buiten of veel op stal?
Veel gapen of flamen?
Mest ziet er prima uit, september voor het laatst ontwormt.
Zand in mest controle is een goeie, zal ik eens doen! Ze krijgt kuil.
Temperatuur, hartslag en ademhaling zijn allemaal prima voor zover ik weet. Ze staat wel veel op stal omdat ze op een manege staat waar niet veel buitenmogelijkheden zijn, wel minstens 1 keer per dag even los maar dan blijft ze meestal gewoon stilstaan.
Flamen doet ze af en toe, dan vaak wel paar keer achter elkaar, maar niet standaard.
edith2 schreef:Staat ze veel op stal? Misschien dat zelfgekozen beweging ook nog wat meer kan doen.
Ze staat wel veel op stal, maar als ze eenmaal los staat zet ze maximaal 5 stappen en dan vindt ze het ook wel weer mooi geweest, haha. Kan dat nog iets betekenen?
Marie111 schreef:wat versta je een onder een beetje krachtvoer? voor de een is dat een kwart schep en voor de ander een hele schep.
Hoeveel suiker zit er in het krachtvoer?
Wel eens geprobeerd om geen krachtvoer meer te geven?
Zijn de slowfeeders met hooi leeg als er een nieuwe opgehangen wordt? Het beste is namelijk dat ze onbeperkt kunnen eten.
Goed punt, twee keer per dag een halve schep! Ben niet zeker over de suiker, ik heb het idee dat ze zonder krachtvoer wel snel futlozer wordt. Onbeperkt eten kan ze niet echt, omdat ze op een manege staat en ze nu tegelijk met alle andere paarden gevoerd wordt. Ik ga zeker kijken naar de Darmbalans en Oerbalans, heel erg bedankt!
Licor schreef:Nou het werkt goed voor de spijsvertering in t algemeen.. mijn paard heeft geen last van gasvormig, dus dat weet ik niet.. als bij jou paard de gasvormig voort komt uit een verminderde spijsvertering dan als de gastri zeker helpen.. als het een andere oorzaak heeft dan weet ik het niet..
Hoe zou je kunnen weten of het paard een verminderde spijsvertering heeft (behalve via de DA), zijn daar duidelijke signalen van ofzo?
Iedereen bedankt voor de reacties! Ik ga de producten bekijken die geopperd zijn, als iemand nog aanvullende tips heeft hoor ik het graag!