Wat ik met dit topic wil bereiken, werkelijk geen idee.
Mijn ei kwijt, ervaringen...
Allereerst: Ik bel morgen de dierenarts voor overleg.
Ik heb een gigantisch leuke shetlander, een echte pechvogel.
Het is een merrietje van nu tien jaar oud.
De afgelopen 2 jaar zit het niet zo mee. Van koliek, tot opname in de kliniek. Een luchtweginfectie waar antibiotica aan te pas moest komen, en wederom meer koliek aanvallen. Toen een vreselijk ontstoken kies, met verstopte sinussen, en hierna wederom koliek. Uiteindelijk rond kerst 3 dagen koliekerig geweest, al met al, een maagzweer. Tanden zijn toen opnieuw gecheckt, en er is bloed getrokken. Ze had bloedarmoede, en kreeg hiervoor medicatie.
Sinds een paar weken rommelt ze wat met kuchen. Het is een ´droog hoestje´. Ik hou haar temperatuur nauwlettend in de gaten, tevens als mijn andere 2 pony´s waar ze mee staat. Ze heeft geen enkele dagen verhoging gehad. Ik heb kruiden gekocht van de EJ, voor bronchieën en ze knapte eigenlijk wel weer op. Hoestje ging weg. Tot nu . Stalgenootjes appen, of geven in de wandelgang door dat ze haar behoorlijk horen hoesten, en nu is haar linkerneusgat ook regelmatig vies van de snot. (wit, maar wel erg dik/taai snot). Als ze briest, klinkt het alsof ze haar neus snuit, echt verstopt zeg maar. Ze oogt niet ziek. Ze is goed aan het verharen, is gigantisch druk en zit voor haar doen enorm lekker in haar vel.
Ze heeft geen koorts, afgelopen 2 dagen had ze 37.2.
Wat kan dit nu weer in hemelsnaam zijn?
De kruiden zijn we inmiddels weer aan het voeren, maar het heeft niet echt effect. Ik overleg morgen met de dierenarts. Op het oog is het geen zieke pony, maar toch zit er iets niet helemaal lekker.
Ik weet dat jullie geen dierenartsen zijn, maar misschien herkent iemand wel bepaalde symptomen en kan ik mij een beetje voorbereiden

Groetjes Caitlin