Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
troi schreef:Je geeft eigenlijk al best heel veel en ook hoogwaardig voer. Is ze hiermee echt nog te mager? En zit het hem dan in vet of spier?
Heb je een foto?
dblijham schreef:Action Quality Condition & muscle werkt hier geweldig. Zowel voor mijn oudjes als mijn grote schrale merrie de manier om de winter mooi door te komen. Ook een vriendin die in opknappertjes doet heeft er al een aantal paardjes weer mooi mee op de rit gekregen.
Ook de Meal van Dommelsche Watermolen is een waanzinnig fijn voer om paarden wat meer te ondersteunen. Wordt in Nederland aangeboden door Balaiko en die hebben al wederverkopers door het hele land.
superpony schreef:Ik vind dat je al behoorlijk veel geeft. Zou hooguit een tijdje het hooi echt wegen en toch nog meer geven.
Als ze heeft stil gestaan en ook echt in de stal, kost het gewoon tijd om weer in vorm te raken. Dan veel naar buiten en training rustig opbouwen. Echt 1 of liever nog 2 rustdagen ertussen.
Als je zoveel hardvoer geeft en oa mais en zemelen, kan dat wel een aanslag zijn op de darmflora. Dan zou ik liever dat weglaten en die voerbeurten bietenpulp en nuggets/wiesencobs gaan geven.
Paarden komen aan van ruwvoer, maar dat kan dus ook bietenpulp of een ruwvoermix zijn. Voor spieren heb je tijd nodig en kijk je naar de eiwitten, en de vit/min oa E en magnesium, maar dat kijkt wel nauw, omdat alles met elkaar in verhouding moet zijn.
Ik vind zelf Coolstanca Copra dan een mooier product tijdens het opbouwen van spieren. Ik zou zelf niet voor zonnebloem olie kiezen, maar lijnzaadolie.
franteir schreef:[ [url=m/mZDBhM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vorige winter hebben we ze met dit best wel goed kunnen houden daarom zijn we deze winter op dezelfde manier blijven voeren maar toch is ze nu veel meer afgevallen. Het is niet dat ze graatmager staat maar ze mag gerust nog wel wat voller zeker als we binnenkort terug oo wedstrijd enzo willen. Ik denk dat het zowel vet als spier is. Ze is sowiso veel spieren kwijt door blessure en dat zie je ook wel aan haar borst bijvoorbeeld maar aan haar ribben mogen er wat vetje bij komen en ook haar billen zijn ingevallen. Ik heb wel een foto maar die is niet super duidelijk, ik kan straks wel een goede foto maken
Marije_1997 schreef:Op de foto zie ik geen mager paard hoor. Puur wat bespiering dat mist. Maar vind hem er zeker niet slecht uit zien. En bespiering er op krijgen heeft tijd nodig.
franteir schreef:Marije_1997 schreef:Op de foto zie ik geen mager paard hoor. Puur wat bespiering dat mist. Maar vind hem er zeker niet slecht uit zien. En bespiering er op krijgen heeft tijd nodig.
De foto is ook niet super goed, dit is van een tijdje geleden en ondertussen vind ik ze vermagerd maar ik had even niets beter ik zal straks even een goede foto maken. Ze mist zeker bespiering maar bijvoorbeeld aan haar ribben mag ze wat voller en haar billen ter hoogte van haar flank is ze ook ingevallen. Maar dit is allemaal niet goed te zien op deze foto
ellepel schreef:ik zou niet gaan oordelen van 1 foto die bovendien nog scheef is ook.
ik zou kijken of je die mais weg kunt laten.
en zonnebloemolie vervangen door een gezonde olie.
en kijk hier even
[VS] [INFO] Voeding voor het oudere paard
als je een compleet voer voor oudere paarden zou bij geven komt ze vast wel aan denk ik.
en hoe weet je zo zeker dat je ruwvoer goed is en hoeveel kilo gaat er in.
heb je dit gewogen?
_Penotti schreef:Ik begrijp dat deze foto niet het goede beeld geeft, want deze foto hoeft ze niet eens dikker te worden.
Spieren is goed gaan trainen en tijd.
Mais ben ik geen voorstander van.
Je koopt bij Aveve, probeer de all in soup eens.
maralyn schreef:Ik lees héél veel suikers en zetmeel...
Héél veel krachtvoer.
Nee, niet vreemd dat deze niet wil aankomen.
Less is more.
Helemaal als het dier ook nog eens stil staat ivm blessure.