Hallo, mijn paard is gebeten door een ander paard, het is anderhalf jaar goed gegaan, vanaf morgen gaat ze met een ander paard te groep in, ik vroeg mij af ik lees dat je groene klei ook op de wondjes mag smeren, ik ga er morgenvroeg heen, maakt het dan uit dat ik het pas in de avond eraf kan halen?
Heb nu deze spray voor te ontsmetten erop.
gillian
Geplaatst: 14-03-20 21:56
Ja hoor, eerst even schoonspoelen. Groene leem of honingzalf is prima opwonden.
Laylah2002
Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-20 21:59
gillian schreef:
Ja hoor, eerst even schoonspoelen. Groene leem of honingzalf is prima opwonden.
Oké doe ik dat morgenvroeg even, had even de deken af omdat het warm was vanmiddag gebeurd dit.... Dus morgen doe ik weer eerst die spray en dan de klei erop
ellepel
Geplaatst: 14-03-20 22:00
als je die spray doet hoeft er toch niks meer op?
Laylah2002
Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-20 22:20
ellepel schreef:
als je die spray doet hoeft er toch niks meer op?
Ik dacht als beschermlaagje voor op de wei als ze gaat rollen zodat er geen rotzooi in komt?
Groene leem gaat er vanzelf af zodra de wond genezen is. Na het smeren moet je er juist niet meer aankomen, dan heeft het geen zin. Het trekt het vuil en wondvocht etc. uit de wonden. Die spray van te voren is in principe overbodig.
Als je Vetericyn gebruikt hoef je er niets anders op te doen of er mee te doen. Dat werkt al van uit zichzelf prima. Blij om dat ook eens bij een ander te zien
Er zijn idd mensen die klei twee maal per dag opbrengen (afsponzen met ruim lauw water), maar ik smeer doorgaans gewoon een papje, laat dat zitten (er komt een groene korst op de wond) en als de wond ver genoeg genezen is valt de korst er wel weer af.
Laylah2002
Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-20 22:40
xDenies schreef:
Als je Vetericyn gebruikt hoef je er niets anders op te doen of er mee te doen. Dat werkt al van uit zichzelf prima. Blij om dat ook eens bij een ander te zien
Dit soort oppervlakkige wondjes kan je ook prima aan de lucht laten drogen en zeker als je pas later klei op kan doen zit er als het goed is al een korst op. De spray is gewoon een zoutoplossing, prima om een beetje mee uit te spoelen maar legt er ook geen laagje oid op. Hoeft ook niet, want dat doet het lichaam zelf wel.
Neemt niet weg dat ik ook groene klei in mijn stalkast heb staan en gebruik bij dit soort plekken