Souplesse (kruiden)mix

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Felien_Kyra

Souplesse (kruiden)mix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 18:16

Hallo,

Ik kwam dit tegen van de week:
https://www.paardendrogist.nl/product/p ... ix/101137/

In mijn ogen als ik dit zo lees en de recensies lees een goede aanvulling voor mijn paardje.
Maar nu ben ik even benieuwd. Zou ze ook last kunnen krijgen van het bijvoeren van deze kruiden?

Ik lees alleen maar goede recensies en zou het ook graag proberen, maar wil wel weten of ze er geen last van kan krijgen.

Alvast bedankt :D
Laatst bijgewerkt door Felien_Kyra op 13-03-20 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Re: Souplesse (kruiden)mix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:26

Collega geeft het aan haar paard die is er heel tevreden over.
Hij start niet meer zo stijf op.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:42

Ja tijdje gegeven en merkte wel verschil!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:53

Ik verplaats dit topic naar Voeding en supplementen.

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:28

Jarenlang gegeven aan mijn paard. Ze had er naar mij idee wel baat bij en het zijn sowieso gezonde kruiden. Nu krijgt ze ander supplement maar dat is omdat ze wat sterkers nodig had is al een oudere merrie die ook Wobbler heeft en daarbij wat ouderdomskwalen zoals wat moeilijker opstaan.

Vosje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:30

Ik heb er ook goede ervaring mee: paardje was er dol op en je merkte dat ze veel vooruit ging

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 20:34

Bedankt voor jullie reacties!

Jullie dus ook nooit getwijfeld of gemerkte dat dit “vervelende bijwerkingen” had voor je paardje?

Vosje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:37

Ik niet nee, ik ben altijd van: ik laat het paard er rustig aan wennen en merk gelijk wel of het goed valt of niet

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:45

Nee helemaal niet en heb het echt vele jaren gegeven. Soms wisselde ik het om met de Wintermix voor een paar maandjes.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:47

Ik voer het ook. De eerst dag dat ze het kreeg had ze ontzettend dikke benen. Dit is zo'n 3 dagen zo geweest en daarna was het over. Waren echt de afvalstoffen die eruit moesten.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:50

Hier ook dik tevreden over Souplesse Mix. Ik voer het alleen naar behoefte, dus niet jaarrond.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 21:47

fijn om te lezen!

Welke momenten voer jij het NinaCharlie?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:59

Ik heb het ook gevoerd. Maar merkte geen verschil :)

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:08

Felien_Kyra schreef:
fijn om te lezen!

Welke momenten voer jij het NinaCharlie?

Ik heb het heel lang gevoerd toen mijn paard last had van Vasculitis. Da’s een huidziekte die zich uit in hele nare korsten op het onderbeen en gaat vaak gepaard met hele dikke benen. Soms tot einschuss aan toe. Dus als ondersteuning naast de dierenarts behandelingen heb ik de kruiden toen gegeven.

En nu heeft hij geen last meer van die Vasculitis *klopt af* (niet enkel door de kruiden hoor :D ) geef ik het als ik vind dat hij daar behoefte aan heeft of kan gaan hebben. Bijvoorbeeld als het weideseizoen ophoudt en ze kunnen in de winter toch minder vrij bewegen in stal/paddock, dan geef ik het ter ondersteuning maar ik begin dan 2/3 weken voor einde seizoen, en voer dan bijvoorbeeld 1 emmer op. Dan even kijken hoe hij het op eigen benen doet.

Mijn vriendin voert het aan haar paard die snel last heeft van stalbenen. Of eigenlijk slechts 1 stalbeen, die ondanks regelmatig bewegen toch voller loopt. Met die Souplesse Mix blijft dat beter onder controle.

Edit: en wat ik het mooie vind aan die kruiden van de Paardendrogist.. als het voor je paard niets doet dan is het in elk geval niet erg dat je het gegeven hebt, zijn enkel kruiden zonder toevoegingen. Dat scharrelen ze in de wei ook bij elkaar als je dat hebt staan.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:37

Ik geef het ook aan mijn haflinger en merk wel verschil.
Ze gaat er beter door lopen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 07:52

Ik geef het in de zomer met gluco balance. Het werkt fijn voor het afvoeren van afvalstoffen.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 11:20

Dank jullie wel! Mijn paardje komt wat moeilijk op gang af en toe en iets wat last van stalbeentjes nu ze minder buiten staan door de extreem natte weide door de regen van afgelopen weken. Hoop dat dit net zo goed werkt als ik bij de meesten van jullie lees. Geef het nu drie dagen en merk nog niet super veel verschil.. even kijken of dat nog komt.

@NinaCharlie, daar was ik vooral even benieuwd naar.. of het geen kwaad kan om deze kruiden te geven.
Laatst bijgewerkt door Felien_Kyra op 15-03-20 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:34

Ik heb half januari een nieuwe pony gekocht. Die had al een snotoog ( en beetje snotneus ) toen ik hem ging ophalen. Door de verhuizing zal hij wel stress hebben gehad dus hij heeft 2 weken met een snotoog gelopen. Ik heb toen een vitaminespuit gegeven en ben de souplesse mix gaan voeren, hij is 16 bijna 17 dus kan geen kwaad. Hij dacht de eerste paar dagen gadver wat voer je me nu??? Haha, maar ik doe het nu door de luzerne die hij krijgt als hij ' s middags naar binnen komt. Ik heb geen idee of het verschil maakt maar de kruiden die erin zitten geven iig een goede ondersteuning. Vind het zelf erg lekker ruiken.

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:08

Na een paar dagen kun je nog geen verschil merken. Heeft al snel een maand nodig.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 08:11

Nathalie w schreef:
Na een paar dagen kun je nog geen verschil merken. Heeft al snel een maand nodig.

Jaa lijkt me ook logisch :D dankjewel!