Vitamine E & selenium

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Vitamine E & selenium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 08:59

Mijn merrie loopt tegen wat problemen op en daarom bloed laten trekken. Hieruit kwam een te laag Vitamine E (onder ondergrens) en selenium mag ook wat hoger (op de ondergrens).

Welk supplement kan ik hier het beste voor hebben? Het liefst een waar weinig suikers in zit. En dat de natuurlijke Vit E bevat.

x_Milou

Re: Vitamine E & selenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:43

Ik heb hele goede resultaten met Foran Equine V.S.L. Paarden zijn losser en fitter.
Is zowel in vloeibare als poedervariant beschikbaar, is allebei goed spul, dus die keuze is afhankelijk van waar jij en je paard een voorkeur aan hebben.
De supplementen van Foran zijn echt premium supplementen die bijna helemaal in hun eigen fabriek worden geproduceerd, het zijn hele pure supplementen en je haalt daarmee wel een goede kwaliteit in huis.
Ik bestel ze altijd rechtstreeks bij de importeur, haar site is wat verouderd maar je kunt haar wel bellen voor advies. http://www.horseproducts.nl/nl/

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:44

Maeike1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:49

Voor mij werkt de Chevivit E-selen het beste. Mijn paard had ook een verlaagde vitamine E, selenium en magnesium en bij de laatste test (doe het ieder voor- en najaar) waren de waarden weer helemaal goed!

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:57

x_Milou schreef:
Ik heb hele goede resultaten met Foran Equine V.S.L. Paarden zijn losser en fitter.
Is zowel in vloeibare als poedervariant beschikbaar, is allebei goed spul, dus die keuze is afhankelijk van waar jij en je paard een voorkeur aan hebben.
De supplementen van Foran zijn echt premium supplementen die bijna helemaal in hun eigen fabriek worden geproduceerd, het zijn hele pure supplementen en je haalt daarmee wel een goede kwaliteit in huis.
Ik bestel ze altijd rechtstreeks bij de importeur, haar site is wat verouderd maar je kunt haar wel bellen voor advies. http://www.horseproducts.nl/nl/

Weet je of het synthetische vitamine E is of natuurlijke? Staat er een label op de emmer?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:14

Hier altijd pharmahorse.
Prijstechnisch vriendelijk, geen rommel toegevoegd en zonder suiker.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:08

Saaams schreef:
Hier altijd pharmahorse.
Prijstechnisch vriendelijk, geen rommel toegevoegd en zonder suiker.

Hier ook goede ervaringen met pharmahorse

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:17

prutsmuts bevalt ESL van de paardendrogist goed en het is ook goed te betalen

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 00:49

Hier goede resultaten gehad met Chevivit.

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 01:13

Ik heb verschillende soorten selenium en vitamine e gehad voor mijn paard test dr ook 1 á 2x per jaar op de waardes omdat die standaard te laag zijn maar met chevivit gaat het het beste tot nu toe

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:15

Maeike1979 schreef:
Voor mij werkt de Chevivit E-selen het beste. Mijn paard had ook een verlaagde vitamine E, selenium en magnesium en bij de laatste test (doe het ieder voor- en najaar) waren de waarden weer helemaal goed!

Deze adviseerde mijn DA destijds ook, hele goede ervaring mee

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 21:34

Bedankt voor alle antwoorden!! Ik heb een. Pot van de DA gekregen maar ruikt super zoet (dextrose?) dus ben toch ook verder aan het kijken. Jullie antwoorden helpen wel, zal mij er wat meer in gaan verdiepen