Verzekering voor jouw paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

leodk123

Verzekering voor jouw paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 10:05

Hi iedereen,

worden paarden eigenlijk verzekerd betreffende hun gezondheid? Langs de ene kant hoor ik mensen zeggen dat er geen verzekeringen bestaan voor paarden (in NL en BE), maar vorige keer kwam ik op een website terecht die dat wel doet (EFO). Zou iemand mij wat meer uitleg kunnen geven over het verzekeren van een paard in NL en BE?

kan je bijvoorbeeld enkel een paard verzekeren voor hospitalisatie en niet een complete levensverzekering moeten betalen? Ik weet dat ze in Duitsland bijvoorbeeld per jaar tussen de 300 - 500 euro vragen voor het verzekeren van paarden voor chirurgische ingrepen. Als je in Duitsland een levensverzekering wilt kopen, dan kost jou dat gemakkelijk 1500-2500 euro per jaar, wat toch vrij veel is.

Anoniem

Re: Verzekering voor jouw paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 10:15

Efo is duur. Ik ga mijn paard nu bij de Eendracht verzekeren, op advies van de stal eigenaresse. Stel je voor hij komt te overlijden of is voor altijd geblesseerd, dan krijg ik 70% van de verzekerde waarde vergoed. Onder de 4500 ongeveer heb je ook geen klinische en röntgenlogische keuring nodig. Deze kost voor mij (+/- 3000) ongeveer 100 euro per jaar.

leodk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 17:54

Marije_1997 schreef:
Efo is duur. Ik ga mijn paard nu bij de Eendracht verzekeren, op advies van de stal eigenaresse. Stel je voor hij komt te overlijden of is voor altijd geblesseerd, dan krijg ik 70% van de verzekerde waarde vergoed. Onder de 4500 ongeveer heb je ook geen klinische en röntgenlogische keuring nodig. Deze kost voor mij (+/- 3000) ongeveer 100 euro per jaar.

Bedankt Marije voor jouw antwoord! :))

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 18:02

De gezondheid van je paard verzekeren is één ding, maar check ook even of jouw wettelijke aansprakelijkheids verzekering ook schade of ongelukken verzekert die veroorzaakt zijn door jouw paard (zelfs als je er niet zelf bij bent). Neem anders een aanvullende verzekering of ga voor de verzekering die bij het ruiter/koetsiers-bewijs hoort.

Marie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 18:26

Er zijn meerdere paardenverzekeraars waar je terecht kunt, evenals onderlinge paardenfondsen zoals Marije denk ik bedoeld. Het ligt er maar net aan voor welk bedrag je je paard verzekert en wat je precies verzekerd. Je kunt bijv kiezen voor een verzekering die alleen uitkeert als het paard overlijdt of ingeslapen moet worden. Dat is goedkoper dan een heel uitgebreide verzekering die ook kosten als een koliekoperatie of andere dierenartskosten vergoed. Op de site van bijv Efo staan wel diverse mogelijkheden. En bij niet al te grote bedragen is niet altijd een keuring nodig.