Natuurgeneeskunde

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horseloverl

Natuurgeneeskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 23:37

Hoi!

Ik zit erover te denken om volgend jaar natuurgeneeskunde te gaat studeren. Hoe is jullie ervaring/interesse hierin? Ik vind het zelf enorm interessant om een dier ( studie is voor paard, kat, hond) natuurlijk te helpen. Ik geloof hier ook echt in. Wij hebben een dierenartsen boek van 600 jaar oud waar ook middeltjes in staan waarvan je denkt “oké het zal wel” en toch helpt het eigenlijk altijd.

Dus concreet: zouden jullie geïnteresseerd zijn om zo’n therapeut in te huren? En hoe denken jullie over kans op werk?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:40

De studie kan ik niets over zeggen. Maar:
Een 600 jaar oud boek? Gewoon bij jullie thuis in de kast :o?
Ik neem aan 60 jaar :P

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:42

Ik heb er persoonlijk bijzonder weinig mee. Maar algemeen gesteld is er best markt voor. Alternatief is hip. Wel staat en valt het met het hele plaatje. Heb je een vooropleiding in het medische? Mn dierenartsen met extra’s worden best gewaardeerd. Is het een volwaardige opleiding die je nu op het oog hebt? Wat voor cursussen ga je ernaast doen? Etc! En je zult afhankelijk zijn van mond op mond reclame Dus in het begin is het sappelen tot je een klantenkring opbouwt

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 23:50

Sizzle schreef:
De studie kan ik niets over zeggen. Maar:
Een 600 jaar oud boek? Gewoon bij jullie thuis in de kast :o?
Ik neem aan 60 jaar :P

Oh oliebol hahaha type error in mn hoofd. 200 jaar oud. Van 1800 komt het boek :)

Hannanas

Re: Natuurgeneeskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 00:09

Ik ben wel benieuwd naar voorbeelden uit het boek!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 09:43

Hannanas schreef:
Ik ben wel benieuwd naar voorbeelden uit het boek!

Ik ook :j

(200 jaar klinkt aannemelijker :D )

Ik was pas in een apotheek museum. Als je dan ziet wat ze vroeger van wanhoop aan zwaar giftige stoffen gaven omdat ze niet beter wisten :oo
Maar uiteraard ook een hoop middeltjes en planten die de basis waren voor de huidige geneeskunde.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 09:59

Al 20 jaar doen wij rondom de paarden regulier en natuurgeneeskundige samen en dat bevalt heel goed. Ze vullen elkaar heel goed aan.

Ik denk dat als je echt eengoede natuurgeneeskundige wordt met respect voor de dierenarts waarbij je jouw grenzen kent , het een waardevolle aanvulling kan zijn.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:06

Ik heb een aantal jaar in de dierenartspraktijk gewerkt en mijn collega paraveterinair volgde een opleiding voor veterinair natuurgeneeskundige. Ze was in de praktijk komen werken om te zien hoe 'reguliere' dierenartsen dingen behandelen en aanpakken en ik denk dat die kennis wel heel erg handig is om te hebben. Zij weet door haar ervaring in de praktijk ook precies wanneer ze een dier wel en niet door moet sturen naar de DA.

Kort gezegd ook; ik zou er geen ''natuurgeneeskundige'' bij willen hebben zonder fatsoenlijke reguliere opleiding/kennis van gezondheidszorg voor dieren. Ik vind ook dat problemen eerst door de dierenarts gezien moeten worden en als dat dan vastloopt dan zou een veterinaire natuurgeneeskundige een goede toevoeging kunnen zijn. Bij dat vastlopen doel ik bijvoorbeeld op jeukklachten en maag-darmproblemen die vaak niet volledig opgelost worden, zo'n dier wordt dan levenslang op medicatie of speciaal voer gezet terwijl het onderliggende probleem niet is opgelost (wat zij als veterinaire natuurgeneeskundige wel probeert te doen).

Kans op werk weet ik niet, we hebben inmiddels niet echt contact meer.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:12

"Natuurgeneeskunde" is erg breed.
In principe ben ik fan: snappen hoe een lichaam werkt, zichzelf doorgaans kan genezen en dit proces steunen: prima.
(En de mensen waren 200, 300 etc jaar geleden niet gek. Ze probeerden dingen en schreven op wat vaak/ regelmatig werkte. Prima om die kennis in ere te houden.)

Wat mijn oma - met alle respect! - vroegah in haar keuken deed mag van mij ook natuurgeneeskunde heten.
Maar een en ander 'staat en valt' voor mij rondom een goede diagose.
(Ivm een hardnekkig misverstand: er zijn in de humane geneeskunde 'aan de arts voorbehouden handelingen', diagnose stellen hoort hier NIET bij.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 07-03-20 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberly1995

Re: Natuurgeneeskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:17

Ik ben Natuurgeneeskundige voor mensen. Je mag me altijd een pb sturen voor meer informatie!