Jan Jonas / Nas trop kuren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Connaisseur

Jan Jonas / Nas trop kuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 11:36

Omdat ik alleen maar topics kan vinden van 10 jaar oud ben ik benieuwd naar recente ervaringen met Jan Jonas en zijn kuren.

Twee jaar geleden is hij bij mijn paard geweest, die bleef maar dun en na allerlei onderzoeken en behandelingen mocht niks baten. Uiteindelijk Jan Jonas laten komen en kuur B en C voorgeschreven gekregen met het advies dit bij seizoenswisselingen te geven. Hij knapte snel op en kwam weer mooi op gewicht, werd van de zomers zelfs iets te dik. Begin deze winter viel hij toch weer wat terug, weer de kuren gegeven en het daarna even aangekeken. Nu begint hij toch weer wat in te vallen en ben ik weer gestart. Heb nog een beetje van beide kuren maar zijn nu bijna op. Lees vooral veel over kuur C maar kan eigenlijk niet zoveel vinden over B. De kuren kosten 100 euro per stuk en kan er ongeveer 7 weken mee geven. Als ik het nu dus met 1 kuur af zou kunnen ipv 2 scheelt toch weer een hoop geld. Heb al gemaild maar nog geen reactie gehad, van de week eens bellen. Maar wellicht zijn hier mensen met ervaring?

Mijn paard is overigens goed actief en vrolijk, voor het mooie wordt hij enkel wat te schraal. Door de kuren wordt hij weer wat voller. Ik kan er bergen eten in stoppen dat helpt helemaal niks, alleen de kuren van Jonas geven tot nog toe resultaat!

Marie111

Re: Jan Jonas / Nas trop kuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 23:31

Ik heb er nog nooit van gehoord.
Ben wel benieuwd naar de ingrediënten.
Klinkt wel interessant namelijk

powerhorse2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:56

Recent mijn ponys een kuur gegeven geen idee welke witte pot met hel blauwe deksel. Heb nog 1 week te gaan.
Het heeft zeker wat gedaan maar of t t echt is voor 1 vd 2, juist de probleem pony weet ik niet echt.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 00:52

Paar jaar terug eens op zo’n pot gekeken wat er in zit. Maar zijn gewoon simpele kruiden. Bij elk paard zei hij ook hetzelfde viel mij op ( hij kwam toen op stal voor de paarden van stalgenoten) . Ik kon toen zelfs voorspellen wat hij zou gaan zeggen bij een paard van stal voordat hij bij haar was geweest. En het klopte nog ook.
Ik denk dat je je geld beter voor iets anders kunt besteden.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 02:14

Wat is precies je vraag?
Mijn ervaring is minder, mijne werd helaas koliekerig van wat hij voor schreef. Dus het verschilt per paard.
Maar als het bij jouwe wel werkt, hoezo niet geven dan?

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 22:57

Mijn vraag is of er mensen zijn met ervaringen van zijn kuren en wellicht ook andere/vergelijkbare kuren kennen.

Hij heeft mij 2 kuren aangeraden, dat is dus 200 euro voor 5 weken. Omdat nou de hele winter te moeten geven om mijn paard enigzins op gewicht te houden wordt me een beetje te gek. Ben nu net gestart met oerbalans, eens kijken of dat een betaalbaar alternatief is

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 22:58

cynthiar schreef:
Paar jaar terug eens op zo’n pot gekeken wat er in zit. Maar zijn gewoon simpele kruiden. Bij elk paard zei hij ook hetzelfde viel mij op ( hij kwam toen op stal voor de paarden van stalgenoten) . Ik kon toen zelfs voorspellen wat hij zou gaan zeggen bij een paard van stal voordat hij bij haar was geweest. En het klopte nog ook.
Ik denk dat je je geld beter voor iets anders kunt besteden.

Er zijn denk ik altijd voor en tegenstanders. Ik heb ontzettend veel uitgezocht en de reguliere geneeskunde kon niks meer betekenen. Alleen de kuren van Jonas hebben geholpen, voor mij dus wel degelijk geld waard. Maar 800 voor een winter lijkt me wat ver gaan

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 20:41

Ik schop deze omhoog als dat mag.
Ik twijfel enorm tussen een mestmeeting via Eric laarakker of contact te leggen met Jan jonas. Dit ivm al langere tijd onlogische scheefheid van mijn paard. Gevoeligheid aan de rechterkant met aansingelen en nog wat dingen.

Leenram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:57

Hieperdi schreef:
Ik schop deze omhoog als dat mag.
Ik twijfel enorm tussen een mestmeeting via Eric laarakker of contact te leggen met Jan jonas. Dit ivm al langere tijd onlogische scheefheid van mijn paard. Gevoeligheid aan de rechterkant met aansingelen en nog wat dingen.

Oh wow, Jonas, is hij nog steeds aan het werk?
Ik vermoed wel, hij was een enorme voorloper op Laarakkers.

Volgens mij prediken ze hetzelfde, alleen Laarakkers is wat commerciëler, denk dat je bij Jan meer ingang hebt over vragen over de behandeling, en dan bedoel ik de uitleg ervan.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:05

Ik zou ook voor Jan gaan.