Panacur liquid toedienen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Foxy123

Panacur liquid toedienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 17:56

Ik heb een fles van 1 liter panacur liquid gekocht van 204 euro omdat ik 5dagen na elkaar moet toedienen.
Het veulen kent niets, heb al geleerd om met spuitje in mond te gaan, maar vrees van zodra ik de witte vloeistof in de mond ga spuiten en dit geen pasta is, dat ze het terug zal uitspuwen.
Kan iemand mij aub wat advies geven hoe ik dat best zou doen?

Sansevieria

Re: Panacur liquid toedienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:58

Kun je niet een grotere spuit nemen, en daar eerst iets van appelmoes intrekken, en dan de panacur, zodat ze meteen een wat fijnere smaak erachteraan heeft?
Lijkt me dat de reflex van meteen eruit werken wat minder is.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 18:01

Ik hou vaak de hoofden van de veulens wat omhoog, wil nog wel eens werken

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 18:11

Veulen of jaarling?? Vermoed jaarling omdat je het 5 dgn moet geven. Ik doe het door het voer, maar wel de avond voer beurt met geweekte grasbrok, zemelen en mix of brok. Dat is een ruime hoeveelheid dan eten ze het hier zo op. In een spuit zou ik het mengen met honing.

Foxy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 20:06

jobamara schreef:
Veulen of jaarling?? Vermoed jaarling omdat je het 5 dgn moet geven. Ik doe het door het voer, maar wel de avond voer beurt met geweekte grasbrok, zemelen en mix of brok. Dat is een ruime hoeveelheid dan eten ze het hier zo op. In een spuit zou ik het mengen met honing.

Van eind augustus 2019.
Toen ik deze post zette, 5 min erna was het gelukt, buiten, zonder halster.
Vandaag wist hij het, halster opgedaan, 3 x geprobeerd, dus kort proberen, weg gaan en herhalen, zodat hij niet geforceerd raakt en laatste keer was ik zo snel, hij deed zijn hoofd omhoog om van de druk weg te komen en toen heb ik het er kunnen inspuiten.
Ben benieuwd wat het morgen zal zijn... Hoop niet nog moeilijker...