Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joman schreef:De vraag is denk ik, of je dat een paard zou willen aandoen.
Als ik even voor mezelf spreek: grote operaties, ernstige blessures en lange hersteltijden, wil ik mijn paarden nooit meer aan doen. Op geen enkele leeftijd; dus ik zou mijn paard persoonlijk niet verzekeren (dus ook niet tegen koliek).
Kaitlyn schreef:Ik heb mijn paard ruim 6 weken geleden laten opereren aan koliek, en ik zou het direct weer doen.
Kijk wel even goed naar de voorwaarden van je verzekering, want vaak keren ze een stuk minder uit vanaf 16 jaar.
Joman schreef:Kaitlyn schreef:Ik heb mijn paard ruim 6 weken geleden laten opereren aan koliek, en ik zou het direct weer doen.
Kijk wel even goed naar de voorwaarden van je verzekering, want vaak keren ze een stuk minder uit vanaf 16 jaar.
Ook al loopt het verkeerd af, en ongeacht de impact die het op je paard heeft?
Ik heb een ernstig geblesseerde staan die 6 maanden in de kliniek heeft gestaan. Dit is voor haar dermate traumatisch geweest, dat ze nu neurotisch in haar stal steeds op 3 benen staat en graaft/schraapt. Dat paarden kunnen genezen door een behandeling, betekent niet dat dit voor het paard de juiste beslissing is... Ik doe het nooit meer, in het belang van het paard.
Joman schreef:Kaitlyn schreef:Ik heb mijn paard ruim 6 weken geleden laten opereren aan koliek, en ik zou het direct weer doen.
Ik heb een ernstig geblesseerde staan die 6 maanden in de kliniek heeft gestaan. Dit is voor haar dermate traumatisch geweest, dat ze nu neurotisch in haar stal steeds op 3 benen staat en graaft/schraapt. Dat paarden kunnen genezen door een behandeling, betekent niet dat dit voor het paard de juiste beslissing is... Ik doe het nooit meer, in het belang van het paard.
Onali schreef:Joman schreef:
Ligt aan je paard (leeftijd, karakter) en de situatie.
anjali schreef:Ik ga voor dit soort beslissingen van wel of niet opereren\behandelen af op het oordeel van de DA.Die heeft er voor geleerd toch.
anjali schreef:Behandeling moet uiteraard in het belang van het dier zijn. Als ik het dan kan betalen dan laat ik het doen.Het is op zich normaal voor een levend wezen,mens of dier, om wel eens ziek te zijn.Daar moet je niet meteen om afgeschreven worden als er nog wel wat aan te doen is.Ziektekostenverzekeringen voor paarden hebben vaak zo veel uitsluitingen en zo duur qua premies dat ik denk dat je beter zelf geld opzij kunt zetten.
Joman schreef:anjali schreef:Ik ga voor dit soort beslissingen van wel of niet opereren\behandelen af op het oordeel van de DA.Die heeft er voor geleerd toch.
Ja hoor, maar die wordt er ook van betaald heIk volg zeker niet meer altijd het advies van de dierenarts. Ik ken mijn paarden, mijn portemonnee en mezelf het beste!
Onali schreef:Joman schreef:
Ja hoor, maar die wordt er ook van betaald heIk volg zeker niet meer altijd het advies van de dierenarts. Ik ken mijn paarden, mijn portemonnee en mezelf het beste!
Jij hebt ook lekker veel vertrouwen in je DA![]()
Ook je DA moet jou goed voorzien van informatie over wat de kansen zijn en of het eerlijk tov het paard.
De uiteindelijke keuze ligt bij de eigenaar natuurlijk, maar ik moet nog een DA tegenkomen die voor mij beslist.