Momenteel krijgt de pony arm hooi en Fibra Premium aangevuld met oerbalans, lijnzaadbrokken (ter vervanging van een scheut lijnzaadolie, dat is altijd zo'n geknoei) en gedroogde rozenbottels. Maar ik vind haar op het moment niet in goed vel zitten. De vacht is vrij dof en niet zo mooi van structuur. Ook wondjes genezen niet erg snel. Daarbij blijft ze wat buikig terwijl ik mijn best moet doen om een goede balans te vinden met voeren zodat ze niet te mager wordt. Ze wordt gewoon regelmatig ontwormd en krijgt 3 a 4 keer per jaar een kuur zandweg.
De pony heeft aanleg tot dik worden (dit is ze ook een behoorlijke tijd geweest) en is anderhalf jaar terug licht hoefbevangen geweest. Hierna is ze van het gras afgegaan en heb ik het voer helemaal omgegooid. Daar heeft ze het erg goed op gedaan, maar de laatste tijd heb ik het vermoeden dat ze toch wat tekort komt.
Voor de vitaminebrok vind ik belangrijk dat er zo weinig mogelijk suiker in zit (ivm hoefbevangenheid). Ik heb zelf zitten denken aan de Vitalbix Daily Complete, maar nu las ik dat sommige daar van gaan schuren? Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ik ben benieuwd welke vitaminebrok jullie geschikt vinden voor mijn pony