Welke muesli voer je en waarom?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Welke muesli voer je en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 13:48

Door dat ik zelf door alle verschillende merken en soorten de juiste meusli niet meer zie.
En na wat topics door gelezen te hebben en de zoekfunctie gebruikt te hebben.
Waar ook in veel topcis word gezegd voer een meusli bij. Erg leuk advies als er zo ontzettend veel merken en soorten zijn.

Dat ik op dit topic kwam. Waar kiezen jullie de meusli op uit? Op welke waardes letten jullie en hoe vertaal je dat terug naar je paard?
Kortom hoe kies je de juiste meusli voor jou paard uit?
Laatst bijgewerkt door C_arola op 23-02-20 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typefout in de titel verbetert

IngridM

Re: Welke meusli voer je en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 14:58

Ik denk dat je eerst voor jezelf moet bepalen, om de keus kleiner te maken, waarom je iets wilt voeren. En waarom muesli, en niet een 'gewone' brok.

Mijn voorbeeld; shetlander, recreatief in het werk, onbeperkt ruwvoer. Hij krijgt een vitaminebrokje waar hij in principe genoeg aan zou moeten hebben. Omdat hij echter van alles mankeert krijgt hij door de arts aanbevolen supplementen. Omdat hij dat niet zomaar eet zocht ik dus een lekker iets erbij waar ik dan niet zoveel van hoef te geven. Maar dan eet hij wel zijn supplementen.

Nu heb ik toevallig gisterenavond een zak voer besteld tegen maagproblemen omdat dat nu alweer terug is gekomen. Dan krijgt hij gewoon wat van dat voer en mix ik dat met supplementen en vitamine brok.

Je doel is dus heel belangrijk, wat wil je ermee voor je paard?