Een vraagje 1 km veder op onze stal is er een enorm grote brand de wind en de rook van het vuur gaat ook precies richting onze stallen. En er is dus een noodalarm wegens ramen en deuren gesloten houden. Nou hebben ze wel alle deuren dicht gedaan van de stallen. Moet ik mij nou druk maken omdat het toch ondanks de deuren dicht. Kan ik morgen gewoon de paarden beweging geven? Ondanks de lucht slecht was deze avond/nacht. Het vuur is nog niet gedoofd aangezien er geen redding meer was laten ze het nu uitbranden.
loulou
Geplaatst: 22-02-20 00:18
Bij een slechte luchtkwaliteit zou ik niet gaan sporten en mooi een dagje overslaan. Lijkt me niet gezond voor zowel jezelf als het paard
Persoonlijk zou ik ze laten staan. Beweging zorgt voor meer longactiviteit waardoor de troep dieper in de longen kan komen met inademen. Lijkt mij vervelender dan een dagje rust.
Ik laat ze dagje staan. Als het goed is zegt het alert dat je tot 8:00 ramen en deuren gesloten moet houden blijft de stank natuurlijk wel een poosje hangen.
Dat mijn vriend vanmorgen vroeg van zijn werk terug reed naar huis waren ze nog volop bezig met nablussen. Het waait erg hard dus op zich lijkt het mij dat de luchtkwaliteit dan niet heel lang slecht zou zijn als het volledig gedoofd is. Maar het hangt denk ik ook wel af hoe lang ze nog bezig moeten zijn met nablussen.