Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MairiMacBran schreef:Van husk moet je minder geven dan van de hele zaadjes heb ik begrepen. De vliesjes in de zaadjes, de husk dus, schijnen het werk te doen.
150 gram voor een shet van 150 kilo lijkt me ook wat veel, maar bedankt!
MirandaFuego schreef:Mijne kregen het niet naar binnen, veel te plakkerig.
Als het goed is zorgt psyllium voor extra darmactiviteit, daardoor komt het zand eruit.
Dus verstopping lijkt me niet logisch.
Horsy83 schreef:MirandaFuego schreef:Mijne kregen het niet naar binnen, veel te plakkerig.
Als het goed is zorgt psyllium voor extra darmactiviteit, daardoor komt het zand eruit.
Dus verstopping lijkt me niet logisch.
Je moet het ook goed verdunnen. Ze adviseren 500ml vocht per 5 gram. Gelijk voeren en niet laten indikken anders krijg je drap.
En toch is het zo
MairiMacBran schreef:Het activeert de darmwerking mits er genoeg bij gedronken wordt, anders werkt het averechts. Je kunt het bv ook geven bij te dunne mest, alleen dan met minder water.
De dierenarts adviseerde 10 gram per dag voor de shet en 15 voor de Welsh, per 5 gram 200 cc water toevoegen. Heb het hem ook nog gevraagd toen hij er toch was voor inentingen en voor de zekerheid nog maar extra water in de slobber gedaan.