Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tancreda4 schreef:Naar de Lingehoeve in Lienden brengen. Zij zullen in eerste instantie het met trekken proberen, en als dat niet kan, door middel van buccotomie. Zij zullen het eerst staand en trekkend proberen. Goede naverzorging. Zij hebben 2 kiezen van mijn shet verwijderd en laatst is een vriendin van mij er geweest met haar grote paard. Die had ook een gebroken kies en kon er ook niet uit worden gehaald middels trekken. Paard gaat goed.
Laten zitten zou ik absoluut niet doen, zeker als de foto's ook aangeven dat het foute boel is. Dat is vragen om problemen. Stiekem kan het nu ook al sluimeren en veel van je paard vergen zonder dat je het merkt.
zacharyhill schreef:Mijn ruin heeft onder ook een gebroken kies, hier was een stuk af en dat zat in de wang. Dit stukje is gaan ontsteken en ook eruit gehaald. Mijn ruin had er en heeft er geen last van voor zover ik weet dan he. Mijn D.a/tandarts kan er moeilijk bij ook als hij is verdoofd ze adviseert dan ook deze te laten zitten en gewoon afwachten. Ik moet wel zeggen Hij heeft copd en hartritmestoornissen, wat een narcose ook lastig maakt en ik met een paard wat al moeilijk laad en deze klachten ook geen verre reis wil maken naar een kliniek stel dat hij een hartstilstand krijgt onderweg, je zult dit net zien. Hij leeft al in reserve tijd. Hij wordt om het half jaar gecontroleerd en alles zag er goed uit hij is happy, eet,, kliert en speelt volop. Krijgt hij er last van en kunnen we er thuis niets aan doen laat ik hem inslapen (klinkt misschien heel hard).
ellentje0 schreef:Hoe is bij jullie het herstel gegaan? Moest je vaak terug voor controle? Ging het zonder problemen snel dicht?
ellentje0 schreef:zacharyhill schreef:Mijn ruin heeft onder ook een gebroken kies, hier was een stuk af en dat zat in de wang. Dit stukje is gaan ontsteken en ook eruit gehaald. Mijn ruin had er en heeft er geen last van voor zover ik weet dan he. Mijn D.a/tandarts kan er moeilijk bij ook als hij is verdoofd ze adviseert dan ook deze te laten zitten en gewoon afwachten. Ik moet wel zeggen Hij heeft copd en hartritmestoornissen, wat een narcose ook lastig maakt en ik met een paard wat al moeilijk laad en deze klachten ook geen verre reis wil maken naar een kliniek stel dat hij een hartstilstand krijgt onderweg, je zult dit net zien. Hij leeft al in reserve tijd. Hij wordt om het half jaar gecontroleerd en alles zag er goed uit hij is happy, eet,, kliert en speelt volop. Krijgt hij er last van en kunnen we er thuis niets aan doen laat ik hem inslapen (klinkt misschien heel hard).
Ja dat snap ik! Maar mijn merrie is 14 een relatief gezond. Heel andere uitgangssituatie denk ik. Ik ben vooral bang dat ik ellende krijg als ik niks doen. Al gaat het toch al wel 3 jaar goed. Dat maakt me aan het twijfelen
ellentje0 schreef:De kies gaat er uit dat is zeker. Deze Duitse tandarts heeft een techniek waarbij hij staande en zonder gat in de kaak/sinus de kies kan verwijderen. Hier kwam ik via Jan Broeze terecht. Op internet (Duits) vele goede recensies. Waarschijnlijk gaat ze hier naar toe omdat dit minder risico's heeft als een buccotomie. Ik was vooral benieuwd of iemand op bokt hem ook kent