Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Azmay schreef:Spanjaarden doen het vaak niet best op normale brok, ook voordroog is niet altijd een fijn voer voor ze.
Ik zou zeker niet meer brok geven maar kijken of je op (onbeperkt) meer hooi kan gaan geven op de een of andere manier. Liefst ook lekker veel meer naar buiten met vriendjes, dan hoeft hij zich niet meer te vermaken door te eten.
Paris_ schreef:Jouw paard, jouw keuzes. Simpel.
Je betaalt haar toch om je paard te verzorgen? Niet voor ongevraagd advies.
Al snap ik heel goed hoe lastig dit kan zijn hoor, het klinkt makkelijker dan gedaan.
Mindim schreef:Hier ook een pre op stal. Bleef ook wat achter. Had wel een buik, viel alleen wat terug bij de ruggengraat. Hij wordt meer brok gevoerd, want aan de buik te zien zit daar vulling zat. Hij heeft inmiddels ook een deken op om energie in het dikker worden te steken en niet in de kachel. Hij begint al mooi bij te trekken. Misschien hier een foto plaatsen? Hoe is je paard precies te dun, over de hele linie?
Paris_ schreef:Jouw paard, jouw keuzes. Simpel.
Je betaalt haar toch om je paard te verzorgen? Niet voor ongevraagd advies.
Al snap ik heel goed hoe lastig dit kan zijn hoor, het klinkt makkelijker dan gedaan.
Juut schreef:Ik ben niet zo'n fan van kuil, daar het in het plastic al behoorlijk fermenteerd. Het ene paard kan daar beter tegen dan het andere, maar risico is een over de kop gegooide darmflora, waar weer andere problemen uit voort kunnen komen.
Meer brok zou ik zeer zeker niet doen, hij verbruikt het simpelweg niet, en de hoeveelheid geeft dan ook alleen maar verstoring van darmflora. Je hebt verder prima nagedacht over wát je voert.
Ik zou toch moed verzamelen om dat grote net te opperen. Benadruk vooral dat het voor haar minder werk zou betekenen. Dat je het anders zo vervelend voor haar vindt dat ze je PRE extra moet voeren.
Brok vooral niet over discussie aangaan...
Sommige mensen zijn volledig overtuigd van hun eigen gelijk, het wilt dan wel eens helpen hun in de waan te laten dat de wereld idd om hen draaitJe gaat haar op deze leeftijd echt niet meer veranderen.
Zou idd ook verder uitzoeken waarom je paard nog niet aan wilt komen...hooi? (Mentale)stress? Wormen? Anders?
Mindim schreef:Ik zie zo 123 geen dun paard. Het dier wordt in juli 3? De groei zal misschien ook nog wat mee spelen?
Waarom de keuze om ineens de deken af te laten? Binnen op de manege een deken op en buiten in de uitloop opeens niet meer, kan vanzelf ook voor gewichtsafname zorgen?
marion82 schreef:Mindim schreef:Ik zie zo 123 geen dun paard. Het dier wordt in juli 3? De groei zal misschien ook nog wat mee spelen?
Waarom de keuze om ineens de deken af te laten? Binnen op de manege een deken op en buiten in de uitloop opeens niet meer, kan vanzelf ook voor gewichtsafname zorgen?
Ik was hier in de veronderstelling dat hij bijna 4 zou zijn. De keuze van de deken was van de stalling. Ze stonden allemaal zonder deken en hij stond ervoor ook niet onder een dikke deken hoor, maar een 100 gram
Mindim schreef:Van een 100 gram deken binnen naar bloot naar buiten, dan moet ie ineens zijn kachel zelf stoken, kan zeker voor gewichtsafname zorgen.
JOving schreef:Hoeveel kg hooi krijgt hij dan? Dat er geen kilo's brok inhoeven ben ik het mee eens.
Maar op deze foto's zie ik e3n gezond gewicht.