Door de modder houden de voeten van mijn paard het helaas niet
heb haar vorig jaar met verwaarloosde voeten gekocht en het laatste stuk wand wat heel broos is zit nu net op de lijn waarop ze genageld wordt. Met helaas het gevolg dat er hele stukken wand weg zijn en de ijzers nu letterlijk onder de voeten vandaan weken. Smid zegt op stal houden, op stal is geen mogelijkheid om dr op een droge plek buiten te zetten want er is alleen weide. Zonder ijzers is nu echt geen optie, ze is nog erg gevoelig zodra het ijzer er onder weg gaat, staat zonder ijzers voorvoeten om de beurt te ontlasten.Krijgt nu msm en selicium er bij in de hoop dat dat werkt.
Zo kocht ik haar... volgens smid heeft het een jaar nodig omdat de wand verzwakt is door verkeerde druk die er op stond.

Dit is nu ongeveer de situatie (al is die nu helaas nog wat minder)

En andere smid zoeken nee
heb echt een hele goede en fijne smid die bij diverse klinieken werkt.
. Dat werkt redelijk, maar echt 100% droog houden is heel lastig. Ik vraag me ook af of het nodig is? Hoeveel uur staat je paard nu buiten? Kun je bijv niet korter buiten houden. Dan heeft de hoef voldoende tijd om te drogen op stal. Bij voorkeur in een stal met stro ipv vlas bijv. Maar goed, moet ook kunnen allemaal.
. Op de onderste foto lijkt het paard in de wand genageld namelijk. Dit zou ook een oorzaak van het brokkelen kunnen zijn. Het ijzer zou verder naar achteren moeten eigenlijk.