Ik heb een 10-jarige welsh-A KEUR merrie met nogal een merriekarakter. Dat wil zeggen: als ze er op een dag écht geen zin in heeft kun je haar eigenlijk net zo goed meteen terug op stal zetten (alleen maar bij de uitgang willen staan, bokken, hoofd tussen de voorbenen, plots omdraaien etc.)

Nu wil haar vaste ruitertje, een jongetje van 11 die ontzettend goed met haar overweg kan, graag een keer een BB wedstrijdje met haar rijden. Het gaat in eerste plaats natuurlijk om het plezier en de ervaring en niet om de punten of het winnen, maar als ze écht de bokkepruik op heeft dan zouden ze de ring niet eens in hoeven..
Nu is mijn vraag, zijn er ook legale kalmeringsmiddelen voor 'merriegedrag'? Ik zie enorm veel dingen tegen stress, maar deze merrie is niet gestresst. Ze is erg nuchter en zo goed als bomproof, alleen heeft ze soms de bokkepruik op

Meningen over het wel of niet gebruiken van legale kalmeringsmiddelen zijn niet nodig. Ik zit al 12-15 jaar in de wedstrijdsport en heb nog nóóit iets als kalmering gebruikt, vandaar dat ik er ook ongeveer niks van weet en dit hier vraag.
Alvast bedankt voor lezen / reageren!