Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ellepel schreef:100 gram brok is echt niks,raar dat daarvan buikpijn zou komen?
als hij gaat liggen vlak na het eten van de brokken zou ik juist aan een slokdarmverstopping denken.
dan gaan ze ook vaak even liggen rollen namelijk
zou dat kunnen?
zeker als ze wat gulzig eten als het voor het ruwvoer aan is.
kijk es of je kunt overstappen naar een vitaminebrokje
xMarloes schreef:ellepel schreef:100 gram brok is echt niks,raar dat daarvan buikpijn zou komen?
als hij gaat liggen vlak na het eten van de brokken zou ik juist aan een slokdarmverstopping denken.
zou dat kunnen?
Soms gaat hij liggen na het eten..en meestal gaat hij raar staan met zijn achterbeen op slaap en zijn hoofd hoog en zijn straat beweegd hij telkens. Hij gaat dan ook veel aan van alles likken.. (doet hij eigenlijk altijd na het eten...heel veel likken) wellicht dat dat ook te maken heeft met het verteren van het eten!?
upendo schreef:10 kg hooi is behoorlijk.. Weinig.
Heb je al eens gekeken wat er gebeurt als je je IJslander een paar dagen onbeperkt hooi geeft? Blijft jij dan ook bunkeren?
Het voelt nu alsof je shet de dupe is van het ruwvoerbeleid voor je IJslander.
Negen van de tien keer bij onze koliekgevallen bleek te weinig ruwvoer de boosdoener.
Marije_1997 schreef:ellepel schreef:100 gram brok is echt niks,raar dat daarvan buikpijn zou komen?
zou dat kunnen?
Soms gaat hij liggen na het eten..en meestal gaat hij raar staan met zijn achterbeen op slaap en zijn hoofd hoog en zijn straat beweegd hij telkens. Hij gaat dan ook veel aan van alles likken.. (doet hij eigenlijk altijd na het eten...heel veel likken) wellicht dat dat ook te maken heeft met het verteren van het eten!?
xMarloes schreef:Kidde schreef:Wat voor onderzoek heeft de dierenarts gedaan naar de zandkoliek?
Toen ze er was zn mest onderzoek.