Wortels!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Binkydeshet

Wortels!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 12:43

Hallo allemaal,

Een vraagje, mijn opa geeft mijn twee shetlanders iedere ochtend wat wortels. Vinden ze super lekker natuurlijk. Maar is dit wel gezond? Van mij mogen ze er elke dag best een hebben maar het zijn er vaak wel een stuk of tien die hij er neer gooit. Kan dit kwaad bij shetlander?

Verder krijgen ze alleen ruwvoer en een handje basis brok.

Anoniem

Re: Wortels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:47

Stuk of 10 is voor een Shetje denk ik wel veel maar ze kunnen prima wortels hebben dagelijks.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:51

Onze paarden krijgen momenteel 2-2,5kg wortels per dag. Zit minder suiker in dan hooi (vooral heel veel vocht) en de betacaroteen die erin zit is goed voor ze. Zodra ze weer het gras op gaan stoppen we met de wortels.

Binkydeshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 12:52

Nirvana_ schreef:
Onze paarden krijgen momenteel 2-2,5kg wortels per dag. Zit minder suiker in dan hooi (vooral heel veel vocht) en de betacaroteen die erin zit is goed voor ze. Zodra ze weer het gras op gaan stoppen we met de wortels.

Geef je ze daarnaast wel gewoon nog hooi?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:55

Uiteraard, de wortels zijn binnen 5 minuten op, het hooi kunnen ze de hele dag van eten :P

Binkydeshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 13:15

Oke dus ik hoef niet bang te zijn dat ze nu teveel suikers binnen krijgen. Bedankt!