Luizen in de winter

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Binkydeshet

Luizen in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 12:04

Hoi allemaal,

Ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn shet last heeft van luizen. Nou heb ik nog geen ervaring met luizen bij mijn shetlanders en vroeg me af hoe andere hier in de winter mee om gaan.

Morgen ga ik een middel ophalen tegen de luizen. Dit bekend dat ik ze (mijn andere shet ook voor de zekerheid) moet gaan wassen met deze temperaturen. Het zijn shetjes die altijd buiten staan met een schuilstalletje. Kan ik ze met dit weer gewoon wassen en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Anoniem

Re: Luizen in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:07

Je hebt ook spul waarbij je niet hoeft te wassen. Wassen kan denk ik geen kwaad, het is niet super koud en als je ze 's ochtends wast en dan lekker met een wollen dekentje op stal zet (of uit de wind!) wachten tot ze droog zijn en dan lekker weer naar buiten.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:08

Een spuitbus Veerust kopen, dit helpt erg goed tegen luis en je hoeft niet te wassen. Na een week nog een keer herhalen omdat dan de luizeneitjes zijn uitgekomen.

Binkydeshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 12:23

Mijn DA raadde mij wel aan te wassen en eigenlijk zelfs te scheren. Mocht dit niet perse nodig zijn doe ik dit natuurlijk liever niet.

Veerust gebruik ik in de zomer indd vaak tegen vliegen nooit geweten dat dit ook tegen luis helpt!

Ga morgen bij de DA langs voor het middel, even checken of ze toch iets heeft waarbij ik niet hoef te wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:50

Wij gebruikten frontline spray voor honden. Ook luizen in hartje winter. Kan je gebruiken zonder te wassen dus. Zoveel mogelijk op de huid proberen te sprayen en een beetje inwrijven. Na 3 weken nog eens herhalen. Zijn spulletjes hebben we ingesprayed met een spuitbus tapijtreiniger voor vlooien.
Hij was er snel vanaf!

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:17

Vlooienpoeder kan ook en inderdaad na een week herhalen en in het voorjaar pony wassen met luizen middel.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:20

De beste optie is scheren.
In het verleden ook wel eens luizen gehad en geprobeerd te behandelen met frontline of veerust, maar met die enorm dikke vachten is daar geen beginnen aan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:22

butox (?) voor koeien en er is ook een paardenversie van, Daarmee trek je een streep over de rug