Heeft iemand ervaring met de ice vibe bij artrose

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

regine

Heeft iemand ervaring met de ice vibe bij artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 08:06

Ik zie bij de advertentie van ice vibe namelijk dat ze ook zouden kunnen helpen/ondersteunen bij artrose maar als ik bij recenties kijk zie ik alleen maar reacties over peesblessures.
Heeft iemand met een paard met artrose de ice vibe boots uitgeprobeerd? En hoe vond je dat?

stefanie33

Re: Heeft iemand ervaring met de ice vibe bij artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 08:51

Ik heb de ice vibes gebruikt bij mijn paardje. Hij had atrose in zijn knie. Ik was er zeer tevreden over. Paardje vond het ook erg prettig. Helaas is hij op 8 jarige leeftijd ingeslapen ten gevolge van de atrose. Maar de ice vibes hebben hem zeker wel een tijd geholpen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:21

Ik dacht dat je juist bij artrose moet zorgen dat het niet te koud wordt. Ik heb geen ervaring met ice vibes maar de naam lijkt te zeggen dat het koelt en dat lijkt me dus niet gewenst.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 09:37

Tigra_ schreef:
Ik dacht dat je juist bij artrose moet zorgen dat het niet te koud wordt. Ik heb geen ervaring met ice vibes maar de naam lijkt te zeggen dat het koelt en dat lijkt me dus niet gewenst.

Ze trillen en kunnen ook verwarmen. Dankje voor je reactie maar ik ben echt alleen op zoek naar gebruikerservaringen.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 09:38

stefanie33 schreef:
Ik heb de ice vibes gebruikt bij mijn paardje. Hij had atrose in zijn knie. Ik was er zeer tevreden over. Paardje vond het ook erg prettig. Helaas is hij op 8 jarige leeftijd ingeslapen ten gevolge van de atrose. Maar de ice vibes hebben hem zeker wel een tijd geholpen.

Dankjewel, hoe merkte je dat ze je paardje hebben geholpen destijds?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:06

Lijkt me niet, het is simpel gezegd vermindering van kraakbeen tussen de botten. Dus de schokdemping is deels verdwenen, dat los je niet op met warmte of kou. Misschien is warmte even lekker, maar het lost niet op en werkt daarom ook niet ondersteunend.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:27

Mindim schreef:
Lijkt me niet, het is simpel gezegd vermindering van kraakbeen tussen de botten. Dus de schokdemping is deels verdwenen, dat los je niet op met warmte of kou. Misschien is warmte even lekker, maar het lost niet op en werkt daarom ook niet ondersteunend.

Bij artrose door ontstekingen kan het zeker wel verlichting bieden.

stefanie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:03

Koelen hielp wel degelijk bij mijn paardje in combinatie met trillingen. Door atrose zijn er ontsteking reacties en koelen verlicht de pijn. Ik merkte dat hij beter liep en minder stijf was. Hij ging ook altijd heel rustig erbij staan slapen als hij ze omhad. Peesbeschermers trok hij altijd af maar met de ice vibes kon ik hem gewoon laten staan zonder dat die gesloopt werden.