Magnesium VS Nerv control

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Magnesium VS Nerv control

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 23:00

Mijn paard ben ik aan het opbouwen na een zware blessure. Het gaat best goed maar hij is enorm schrikkerig en snel opgefokt terwijl hij dit normaal niet is.
Normaliter los ik alle spanning voorwaarts op maar dit is nu niet altijd een optie, zeker omdat we nog opbouwen.

Van een vriendin kreeg ik een halve zak pavo Nerv control, dit moet je eigenlijk een paar dagen voor het rijden kunnen geven en dan merk ik wel verschil. Echter kom ik niet elke dag op stal en staan ze 24/7 buiten dus er word geen kracht voer gegeven.

Kun je magnesium ook op dezelfde dag geven of heeft dit ook inwerktijd nodig? En wat werkt fijner, pure magnesium of de nerv control?

Nerv control is prijstechnisch wat leuker, maar de magnesium heeft dan weer als voordeel dat het ook op de spieren werkt.

Ik twijfel nog dus hoor graag ervaringen en tips! :)

Anoniem

Re: Magnesium VS Nerv control

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:10

Magnesium helpt niet tegen spanning. Een tekort aan magnesium veroorzaken spanning, omdat magnesium op het zenuwstelsel werkt. Dus als je dat tekort oplost, is de spanning weg. Het heeft weken nodig om een tekort aan te vullen. Maar in de Control zit toch ook magnesium?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:43

Ik heb goede ervaringen met Nerv Control maar dan moet je het wel elke dag geven. Ik geef minder dan de helft van wat er voorgeschreven staat en dat werkt voldoende.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 18:11

Je hebt van die spuiten van NAF magic nog iets. Die helpen en daar zit magnesium in.