Shetlander geen eetlust en sloom.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xjana_xx

Shetlander geen eetlust en sloom.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 09:09

Beste allemaal,
Mijn Shetlander stond vanmorgen lusteloos achter in de weide. Normaal als je roept komt hij vrijwillig en blij naar je toe, maar hij bleef gewoon staan. We hebben hem met met moeite aan het halster naar het voer gebracht. Vervolgens at hij niet en staarde suf voor zich uit. We hebben wortels geprobeerd en hij at met moeite een stukje. Hij kauwde heel lang op het kleine stukje en schudde met zn kop. We hebben appels, gras hooi en brood al geprobeerd, maar hij lijkt niks eigenlijk te eten. We denken zelf aan gebitproblemen, maar we zijn er niet zeker van. Is het noodzakelijk de dierenarts erbij te halen of moeten we nog even afwachten? Alle tips zijn welkom! :)

Anoniem

Re: Shetlander geen eetlust en sloom.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:12

Als hij niet meer eet gelijk de DA bellen. Als je het niet vertrouwt moet je dat sowieso doen. Beter 1 keer te vaak dan een keer niet en je schuldig voelen.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:13

Als het zo acuut is dan denk je eerder aan buikpijn. Dierenarts laten komen lijkt me verstandig

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:16

Dat klinkt als (zand)koliek. Gelijk bellen dus

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:19

dierenarts bellen en dan kun je telefonisch vertellen wat je merkt en overleggen of ze moeten komen.
is wel handig om in de tussentijd de temperatuur even op te nemen om te kijken of er ook koorts is.

Jor1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:21

Wat @ellepel aangeeft is heel verstandig. De situatie uitleggen en temperatuur opmeten.

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:38

Zou voor mij ook een reden zijn om direct te bellen. Mijn DA vertelde dat dat juist bij koudbloeden een reden is. Die kunnen heel hard zijn voor zichzelf en als er iets ernstigs is dan ben je al snel te laat. Als mij shet niet zou willen eten en sloom was, dan wist ik het wel....

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:50

Mijn kwpn staat al sinds maandag met deze klachten. Zij had ook koorts. Dierenarts erbij gehad maandagavond. Hij gaf aan niet echt te weten wat ze mankeert. Ze toont symptomen van meerdere aandoeningen (waaronder koliek of een virus) maar niet genoeg om te zeggen wat het is. Ze is behandeld en ik heb medicijnen gekregen. Vanochtend de laatste dosis. De koorts zakt langzaam maar haar aan het eten krijgen blijft een uitdaging. Hoop dat ze er snel doorheen komt.

Heb je jouw pony al getemperatuurd?

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:53

Ik zou eerder denken aan een virus. Is de pony netjes geënt? Of heerst er in jullie omgeving droes? En ik zou de dierenarts bellen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:54

hoe is het nu?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:55

Met deze klachten zou ik ook gelijk de DA bellen. Hoe is het nu?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:59

Als je een Shetlander niet aan het eten krijgt dan lijkt mij dat echt een NU de DA bellen kwestie :j

Hopelijk voelt het diertje zich snel beter en kom je er achter wat er aan scheelt :(:)