Kaal geschoren plek rond wond, hoe snel groeit het haar aan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Riri94

Kaal geschoren plek rond wond, hoe snel groeit het haar aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 18:51

8 weken geleden is mijn paard gevallen, gelukkig alleen 2 schaafwondjes. Toen voor de zekerheid toch even laten checken door de dierenarts. Het haar rond de wondjes is toen weg geschoren met een scheermes, zodat er geen evt haren konden ingroeien in de wond. En toen de wondjes dicht waren heb ik het ingesmeerd met levertraanzalf.

Nu het probleem: het haar op de wondjes is weer goed aangegroeid. Alleen het kaal geschoren niet. Zal dit pas weer groeien na de volgende verharing ? Dat het lichaam dan pas weer een nieuwe vacht aanmaakt ?

Hopelijk heeft iemand ervaringen hiermee.

Daenerys

Re: Kaal geschoren plek rond wond, hoe snel groeit het haar aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:55

Nee joh dat groeit zo weer aan!

Ik heb een Fries waarvan ik de sokken afscheer. Dat is een tweewekelijkse bezigheid omdat het zo snel teruggroeit.

Bij een wondje kan het wat langer duren omdat de huid eerst volledig hersteld moet zijn voordat de haargroei terugkomt. Maar dat zal geen maanden duren.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:55

Het is per paard verschillend maar ik denk niet dat er nog dikke wintervacht opkomt.
De paarden beginnen net te verharen nu naar zomertenue.
Maar over een paar weken zal het waarschijnlijk al wel minder opvallen.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:10

Mijn ijslander is in december ook een stukje door de dierenarts geschoren om bloed af te nemen. Die plek is nog steeds kaal. Duurt inderdaad lang voordat het aangroeit.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:19

Bij de mijne duurde dat tot de volgende ruiperiode voor het weer mooi aangroeide.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:29

Marsu schreef:
Mijn ijslander is in december ook een stukje door de dierenarts geschoren om bloed af te nemen. Die plek is nog steeds kaal. Duurt inderdaad lang voordat het aangroeit.

Hier hetzelfde, door kliniek een stukje tot op de huid weggeschoren, nog steeds kaal en is inmiddels anderhalve maand geleden. Terwijl ze in het verleden een paar keer eerder in de zomer een stukje kaal geschoren was, Maar dat was toen binnen een maand weer aangegroeid. Heel seizoensafhankelijk dus.