Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
bigone schreef:Kun je in de schuilstal geen hoekje afscheiden waar de schets net kunnen staan en de grote niet bij kan? Bevoordeeld een stuk aftimmeren aan de bovenkant waar ze onderdoor kunnen? En anders misschien toch op zoek naar sterkere netten .
Lindsey_99 schreef:Shires heeft heel sterke hooinetten met 3 x 3 mazen. Die gebruik ik ook voor mijn shets waarvan 1 veulen met hoefjes zo klein als een 2 euro muntstuk. Netten dusdanig hoog ophangen dat ze leeg niet op de grond hangen. De shets hebben buiten een cementbak met 2 zware stenen erin tegen het slepen en daarin ook een net (met 2 kilo klinker tegen het eruit smijten) en dat geeft hier geen problemen. Als je het trekpaard niet in de shettenstal wilt hebben dan kun je op shethoogte een plank vastschroeven. Zo houdt ik mijn tinker ook uit de shettenstal.
rayoow schreef:Maar dan moet ik nog een manier vinden om te zorgen dat het trekpaard de net niet loshaalt. Die heeft tot nu elke haak een oog door.
Daarom dat ik het niet meer echt op netten heb
Had voorheen nog een halve boven deur in de kleine stal. Deur leeft niet meer. Ze zijn graag met 3..
Dus hem uit de kleine stal houden heeft geen zin.
Ze staan nu meestal toch met 3 in de schuilstal, kleine stal zit er tegen.
Morgen ben ik de hele dag thuis, dn wil ik al eens kijken hoe en de wat met de 1000 liter vat