Kreupelheidsonderzoek en scan vraagje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Romy0405

Kreupelheidsonderzoek en scan vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 11:10

Hi allemaal,

Mijn merrie is in september vorig jaar geopereerd aan gebroken griffelbeentje. Hierbij de link naar mijn post hier over met verdere informatie:

Romy0405 @ [MD] Griffelbeen operatie: na 3 maanden dik been+kreupel

4 weken terug liep ze na het oppakken op advies van de DA niet echt rad, niet kreupel maar onregelmatig. Er zijn toen foto’s gemaakt om te kijken hoe het been er uit ziet, een mini botwoekering aan het uiteinde van het stukje griffelbeen wat is blijven zitten maar het was zo klein volgens de DA dat dit niks uit moest maken.

Advies was: Volgens een strak schema oppakken om het weefsel weer soepel te krijgen en prednisolon eerste 2 weken 4 pillen en daarna 1 per week afbouwen. Ze liep als een trein, tot week 3. Toen begon ze weer onregelmatigheid te tonen. Vanmorgen kliniek gebeld en 10 februari wordt er een scan gemaakt en kreupelheidsonderzoek gedaan.

Nu is mijn vraag; ze staat dan tot de 10e ‘stil’. Maakt dit verschil met wat er te zien is dadelijk de 10e? Is het been dan rustig ivm geen training en toont ze dan niks/minder?

Liefs, radeloze paardenmoeder....

Rizette

Re: Kreupelheidsonderzoek en scan vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:17

Ik ben niet bekend met een operatie aan griffelbeentje. Maar wordt dan niet het gehele griffelbeentje verwijderd? Het lijkt mij dat een stukje laten zitten de kans op irritatie en een blessure enorm verhoogd.

Romy0405

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 11:19

Rizette schreef:
Ik ben niet bekend met een operatie aan griffelbeentje. Maar wordt dan niet het gehele griffelbeentje verwijderd? Het lijkt mij dat een stukje laten zitten de kans op irritatie en een blessure enorm verhoogd.

Thanks voor je reactie! Het losse afgebroken deel is verwijderd, maar het bovenste stuk waar niks mee aan de hand was laten ze zitten.