Paard eerder enten dan nodig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xMagnum

Paard eerder enten dan nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 18:17

De tandarts van mijn paard komt 1 keer per jaar en geeft dan ook altijd tegelijk zijn enting. Nu wil ik dit jaar de tandarts wat eerder laten komen (ongeveer 2 maanden eerder). Kan ik hem dan ook laten enten (dus 2 maanden eerder dan normaal), of moet ik later een aparte afspraak maken met de DA voor de enting?

mylittlejoy

Re: Paard eerder enten dan nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:20

Ja hoor, geen probleem. Veel mensen enten zelfs twee keer per jaar, dus die twee maanden eerder maken niet zoveel uit.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:22

Ja hoor, dat kan prima. Twee maanden is niet zoveel. Bovendien moeten paarden die FEI wedstrijden lopen elk half jaar gevaccineerd worden tegen influenza, dus dat er voor jouw paard deze keer maar 10 maanden tussenzit is geen probleem.

xMagnum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 18:35

Oke top! Thanks :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 00:01

Eigenlijk werkt de injectie tegen influenza maar zo'n 8-10 maanden, dus eigenlijk ben je zelfs beter bezig als je 2 maanden eerder gaat enten. Het enige is dat je normaal gesproken ook ent tegen tetanus en dat is misschien wel wat snel, maar dat zal geen kwaad kunnen hoor.