Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
EquineFlex schreef:Misschien kijk ik eroverheen in je bericht, maar eet ze wel voldoende? Of zou het er aan kunnen liggen dat ze niet genoeg eet?
Ik denk namelijk dat het probleem als ze wel eet maar mager blijft heel anders is dan wanneer ze niet eet en mager is.
MirandaFuego schreef:Doe je ook mestonderzoek, want bloedworm kan ook.
En wat betreft apart zetten, dat is ook iets wat je kan wennen, want anders heb je straks de andere twee ook met problemen omdat ze veel te dik worden.
Dat is in het begin misschien even onrustig maar uiteindelijk wel beter, zo kun je beter zien wat ze eet en kun je de anderen beperken.
Humpiedumpie schreef:Overgaan op onbeperkt onverpakt hooi en de te dunne shet 1 of 2 keer daags bijvoeren met een ruwvoervervanger.
Martje80 schreef:Humpiedumpie schreef:Overgaan op onbeperkt onverpakt hooi en de te dunne shet 1 of 2 keer daags bijvoeren met een ruwvoervervanger.
Ze staan al op onbeperkt hooi. Helaas ben ik niet in de mogelijkheid om onverpakt op te slaan.
MirandaFuego schreef:Lastig hoor, ik weet het ook niet, zou evengoed oppassen met teveel extra voeren, omdat ze gevoelig is voor hoefbevangenheid..
Wel is het zo dat als je wat nieuws probeert het ook wel minstens een paar maanden duurt voor resultaat dus soms kun je wel op de goede weg zitten maar dan duurt het gewoon nog fftjes.
StalNollie schreef:Voordroog aan een pony die al eens bevangen is geweest zou ik niet doen. Daarnaast toch tijdje apart zetten, om te kijken wat werkelijke opname is
Hilary schreef:Mijn pony is ook bevangen geweest op voordroog... Het is ook wel eens goed gegaan (daarna) maar de ene voordroog is de andere niet. Idem voor hooi en idem voor gras.
Mijn pony is dus ook hoefbevangengevoelig, heeft ook ppid. Ondanks medicatie komt ze niet echt aan. Ze heeft onbeperkt beschikking over hooi en krijgt verder bijgevoerd (luzernebrok, speedibeet, Marstall Bergwiesen Mash, Marstall Wiesen Fasern, je paard gezond en fit vitaminebrokje).
Martje80 schreef:Naja dat probeer ik te zeggen,ze is An zich(nu) mooi op gewicht(paar mnd geleden echt niet) maar op de manier waarop ze gehouden worden, op onbeperkt voordroog,is ze ten opzichte van de andere 2, echt een stuk dunner. Hoewel ze dus nu er goed uit ziet,is ze wel veel dunner dan de rest en dat zint me niet. Snap je
Ik zou willen dat de andere 2 er zo uit zagen, of dat zij ook moddervet werd, dan was het een stuk makkelijker.
Rond oktober had ze echt kuilen in de flanken, voelbare en zichtbare ribben en uitstekende schoft en heupbotten. Dat vind ik wel mager