Sinds een klein half jaar heeft mijn pony zeer regelmatig koliek.
Heeft al eens een week op de kliniek gestaan, oorzaak gevonden dachten wij... Het ging 2 weken goed, tot hij weer wekelijks last kreeg.
Meerdere veeartsen erbij gehad, een holistisch veearts, voedingsdeskundige, helderziende...
En het verbetert maar niet.
Kliniek zegt wij weten het niet, volgende optie is los maken maar daar zit ik niet op te wachten (nazorg, kosten en het is maar de vraag OF ze er wat aan kunnen doen).
Als hij last heeft is het vaak ook zo opgelost (colosan, beweging, half uur later niks meer aan de hand...).
Ik heb enorme stress hierdoor.
Hij heeft een camera in de stal, zodra hij op stal staat kijk ik hier ieder uur op, tot ik ga slapen.
Als ik snachts wakker word kijk ik er op. En Sochtends is dat het eerste wat ik doe...
Zodra hij buiten loopt kijk ik ook minstens ieder uur (zit momenteel in zw) en word al zenuwachtig als ik bijvoorbeeld een andere afspraak heb en ik hem dus 2 uur niet kan zien.
Iedere keer als hij een voorbeen optilt, ben ik bang dat hij gaat krabben.
Iedere keer als hij gaat rollen ben ik bang dat hij weer last heeft.
Iedere keer als ik naar het land loop ben ik zenuwachtig, hoe ga ik hem nu weer aantreffen?
Ik probeer nog steeds van alles (voer, adviezen, wel/geen/minder gras...) maar ik ben zelf zo langzamerhand doodop door dit gedoe.
Ik ben ontzettend gek met hem en wil hem niet kwijt, maar ik trek dit niet heel lang meer.
Ik vraag me echt af hoe dit verder moet, moet ik mij de rest van z'n leven zorgen blijven maken? Hij is 14...
Ben daarom benieuwd of er meer bokkers zijn die zulke probleem paarden hebben. Hoe gaan jullie hier mee om?