Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Laylah2002 schreef:Cioccolato, bij een broertje van mijne die is vrij breed geworden, met 1 jaar gecastreerd maar mijne heeft best een brede nek zal denk ik ook wel in het voordeel werken denk ik.
Robert hier vraagt de veearts zich 200 euro
shilady schreef:Laylah2002 schreef:Cioccolato, bij een broertje van mijne die is vrij breed geworden, met 1 jaar gecastreerd maar mijne heeft best een brede nek zal denk ik ook wel in het voordeel werken denk ik.
Opzich vind ik dit nog niet eens zo heel duur
voor een relatief groot dier zijn dit echt de grootste kosten nog niet.![]()
Ik weet nog toen ik mijn 2 hengstjes liet castreren !
Ben er heel de ingreep bij gebleven en voelde me erna echt duizelig.
shilady schreef:Laylah2002 schreef:Cioccolato, bij een broertje van mijne die is vrij breed geworden, met 1 jaar gecastreerd maar mijne heeft best een brede nek zal denk ik ook wel in het voordeel werken denk ik.
Opzich vind ik dit nog niet eens zo heel duur
voor een relatief groot dier zijn dit echt de grootste kosten nog niet.![]()
Ik weet nog toen ik mijn 2 hengstjes liet castreren !
Ben er heel de ingreep bij gebleven en voelde me erna echt duizelig.
Moska schreef:Ik zit een beetje met dezelfde vraag. Heb een hengst van nu bijna 8 maanden en zit me af te vragen wat wijsheid is. Met 1,5 of 3 jaar castreren. Hou zelf qua type paard van wat meer body en nek en heb de neiging om het pas met 3 jaar te doen
robert45 schreef:Niet duur? De veearts doet er hier zo’n 10min over....
Als hij er 3 doet dan gaat hij binnen een half uur weer weg. Dan vind ik het wel heel erg makkelijk verdiend.
Little_Gift schreef:Hengstenkuren... Ik heb 2 hengsten lopen sinds veulen en nu beide ruim 3 jaar... Geen van beide heeft hengstenkuren, niet de mini van 79cm en niet de bwp van 1m75. Ze weten waar hun grens is en wat kan en wat niet, meer zelfs, ze lopen zelfs naast het weiland van de merries en ik neem ze gerust aan een touwtje mee doorheen het weiland als ik dat nodig vind.
Het is allemaal een kwestie van opvoeding en respect en niks kwestie hengstenkuren.