Sinds maandag wil mijn pony slecht eten. Het krachtvoer met veel moeite. Het ruwvoer mondjes maat. De DA is gisteren geweest. Ze heeft geluisterd, links voldoende laagtonige geluiden, rechts veel waterige geluiden. Ze dacht aan koliek? Zand? Ze heeft hem wat ingegeven. Komende week 10 minuten longeren en mest onderzoeken op zand. Vrijdag neemt ze weer contact op.
De mest nu twee keer na gekeken. Geen zand!! Hij loopt ongeveer 4 uur in een wei met voldoende gras. 1 december ontwormd. Krijgt niet veel krachtvoer, want hij doet niks. Wel de hele dag door, goed ruwvoer. Hij mest gewoon, ziet er goed uit. Alleen ik vind de keutels wel vrij hard.
Hoe zijn de tanden? Kan daar een ontsteking zitten of iets dergelijks ?
Rambogirl
Geplaatst: 26-12-19 09:36
Maagzweren. Krachtvoer doet zeer. Ruwvoer gaat wel, maar herrinert de pony wel aan de pijn bij eten.
Ik zou ik die hoek gaan zoeken. En ook raar dat de dierenarts die linkt niet kan leggen.
Pandora2
Geplaatst: 26-12-19 09:39
Drinkt de pony wel genoeg ?
ellepel
Geplaatst: 26-12-19 09:44
geen zand in de mest zien zegt helemaal niks. drinkt je pony wel voldoende? zeker als het op gras loopt en de ontlasting is hard is dat ergens wel vreemd. beweegt je pony ook voldoende?
Je moet vragen of de DA ook even naar de tanden wil kijken. Wellicht het bij gevijld moet worden, er een kies los zit wat ook pijnlijk is met eten of andere ellende wat ongemak in de mond veroorzaakt.