Kissing spines jong paard, wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:29

Nielojram schreef:
Gaan we er dan heen met een fruitmandje?



Nee joh...met groentesoep natuurlijk.

Cuvee

Berichten: 63
Geregistreerd: 24-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 22:33

Chetubetcha schreef:
Babootje schreef:
Wanneer ga je de operatie laten doen Cuvee?

Dit vraag ik mij ook af.


2 maart

Xritt
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:43

2 maart[/quote]


Waar ga je je paard laten opereren. Gewoon een arts via de kliniek, of laten ze iemand invliegen?

Heb je beeldmateriaal van je paard. Ik ben heel benieuwd naar je paard.
De revalidatie na de operatie is echt enorm belangrijk. Ik hoop dat je een goed en duidelijk schema mee krijgt.

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:35

Moderatoropmerking:
Dit topic heropenen we terug maar wel met de uitdrukkelijke vraag om ontopic te blijven en niet op de man of vrouw te spelen.

BigOne
Berichten: 38389
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 15:55

Door welke kliniek en arts word het paard geopereerd en wat zijn dr verwachte kosten en tijd van revalideren ?

Femke_Tweety

Berichten: 12013
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 17:22

Zou je het filmpje van het paard nog eens willen posten?


Als you tube een probleem is, mag je het mij mailen. Zet ik hem er wel op.

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:13


rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:50

Himyar schreef:


In de Duitse links die ik poste ging het om de percentages slagingskans van een operatie, niet om algemene info over KS. En die waren dus alleen maar om de TS duidelijk te maken dat haar DA en de prognose van 85% erg rooskleurig waren. Helemaal voor een paard met 8 betrokken wervels.

Daarbij je 2e link is een bak reclame van Dr. Weyrauch ohne ende. Die promoot met zulke stukken elke keer weer haar eigen lijnen van supplementen, meer dan dat ze daadwerkelijke info geeft.

Cuvee

Berichten: 63
Geregistreerd: 24-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 21:29

Donderdag 6 februari terug voor een controle! En 2 maart vindt de operatie plaats in Münchhausen.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:32

Femke_Tweety schreef:
Zou je het filmpje van het paard nog eens willen posten?


Als you tube een probleem is, mag je het mij mailen. Zet ik hem er wel op.


Fijn dat jij wilt helpen, dat kan TS toch moeilijk afslaan!

BigOne
Berichten: 38389
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:44

Cuvee schreef:
Donderdag 6 februari terug voor een controle! En 2 maart vindt de operatie plaats in Münchhausen.

Welke kliniek ga je ? Naar Sven of Burg Munchhausen??

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:48

Moderatoropmerking:
Nogmaals het dringende verzoek om on topic te blijven en geen berichten meer te plaatsen die op de man of vrouw spelen.

Femke_Tweety

Berichten: 12013
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:55

Zou het de ts dan wéllícht kunnen behagen om op serieuze vragen wel in te gaan?

En dan bijvoorbeeld ook een plaats te noemen waar daadwerkelijk een paardenkliniek is?


Ts vraagt met munchhausen, waar geen kliniek is maar waar wel een syndroom naar vernoemd is, natuurlijk ook wel énorm om antwoorden als by proxy.

Popstra
Berichten: 13820
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:16

Een kliniek die garantie geeft op het goed slagen van deze operatie en dat het paard volledig zou herstellen daar willen wel meer mensen die een paard hebben met KS het adres van natuurlijk. :)
Klinkt allemaal fantastisch

Jet

Berichten: 12047
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:19

Femke_Tweety schreef:
Zou het de ts dan wéllícht kunnen behagen om op serieuze vragen wel in te gaan?

En dan bijvoorbeeld ook een plaats te noemen waar daadwerkelijk een paardenkliniek is?


Ts vraagt met munchhausen, waar geen kliniek is maar waar wel een syndroom naar vernoemd is, natuurlijk ook wel énorm om antwoorden als by proxy.


Jij gaat wel heel ver!
Even wat zoeken op google levert dit op: https://www.pferde-klinik.de/infothek/a ... ation.html.

Pferdeklinik Burg Müggenhausen dus... Kennelijk een vertyping, niet zo vreemd. Als je ziet wat ze allemaal daar hebben aan apparatuur en wat ze daar kunnen, dan zal deze operatie daar ook wel gedaan worden vermoed ik. Hoe dat verder uit gaat pakken weet natuurlijk niemand, maar goed, TS wil dat gaan doen en dan wel daar lijkt me.

BigOne
Berichten: 38389
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:27

bigone schreef:
Cuvee schreef:
Donderdag 6 februari terug voor een controle! En 2 maart vindt de operatie plaats in Münchhausen.

Welke kliniek ga je ? Naar Sven of Burg Munchhausen??

Burg muggenhausen bedoel ik idd , bij Keulen , nam de foutieve info over. Daar is je paard in goede handen .

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 00:33

Vanuit oprechte interesse hoop ik dat TS zich niet laat afschrikken en blijft posten.

Mer1980

Berichten: 18890
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:37

Toen ik Berg Muggenhausen probeerde te tikken corrigeerde mijn telefoon het ook naar Munchhausen :D dus die typefout is niet raar. TS: laat je niet afschrikken door de sensatie zoekers en blijf vooral posten.

Cuvee

Berichten: 63
Geregistreerd: 24-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 15:10

Hahahah Müggenhausen, telefoon corrigeerde. Dank je wel, lief.

Xritt
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:18

Ik vind het een beetje een raar topic worden. Ik weet niet of ik nu wel of niet serieus moet reageren.
Of je nou wel of niet de waarheid spreekt ts. Heb je misschien meer info of beeldmateriaal van je paard. Zoals ik eerder aangaf, is mijn paard ook geopereerd. Ik ben oprecht geïnteresseerd. En heel benieuwd wat jou paard nu doet, hoe loopt hij. Soms zie je bij paarden vergelijkingen. Daarnaast zou het voor andere mensen die nu of later in hetzelfde schuitje zitten. Erg interessant en helpend zijn als je bijv. Voor en na foto’s plaatst. Of filmpjes van Hoe het nu en straks is. Ik heb dat toen zelf niet gedaan. Ik heb daar niet aan gedacht. Maar volgens mij moet de kracht van dit forum zijn om elkaar te helpen en te steunen.
De laatste tijd lees ik wat vaker mee op Bokt. Maar vind ik het erg jammer dat iemand een topic opent (die erg interessant is) maar soort van dood bloed, mede omdat de ts niks of heel summier iets plaatst. Het kan ook aan mij liggen en heb ik een andere voorstelling bij een topic openen.
Als Muggenhausen niks is, zou ik echt Hochnoor kunnen aanbevelen. Deze arts heeft zoveel ervaring met deze operatie. Hij vliegt de wereld rond om de operatie uit te voeren.

CalipsoLover

Berichten: 5582
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:44

Iets wat bij mijn paard voor komt kwam bij andere paarden blijkbaar ook veel voor en dat is kruisen in galop, onder het zadel zelf niet maar in vrijheid/aan de longe wel. Doet die van jou dat ook TS?

Cuvee

Berichten: 63
Geregistreerd: 24-12-19

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 19:55

Overkruist aanspringen in galop doet hij niet.

Cuvee

Berichten: 63
Geregistreerd: 24-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 20:19

Xritt schreef:
Ik vind het een beetje een raar topic worden. Ik weet niet of ik nu wel of niet serieus moet reageren.
Of je nou wel of niet de waarheid spreekt ts. Heb je misschien meer info of beeldmateriaal van je paard. Zoals ik eerder aangaf, is mijn paard ook geopereerd. Ik ben oprecht geïnteresseerd. En heel benieuwd wat jou paard nu doet, hoe loopt hij. Soms zie je bij paarden vergelijkingen. Daarnaast zou het voor andere mensen die nu of later in hetzelfde schuitje zitten. Erg interessant en helpend zijn als je bijv. Voor en na foto’s plaatst. Of filmpjes van Hoe het nu en straks is. Ik heb dat toen zelf niet gedaan. Ik heb daar niet aan gedacht. Maar volgens mij moet de kracht van dit forum zijn om elkaar te helpen en te steunen.
De laatste tijd lees ik wat vaker mee op Bokt. Maar vind ik het erg jammer dat iemand een topic opent (die erg interessant is) maar soort van dood bloed, mede omdat de ts niks of heel summier iets plaatst. Het kan ook aan mij liggen en heb ik een andere voorstelling bij een topic openen.
Als Muggenhausen niks is, zou ik echt Hochnoor kunnen aanbevelen. Deze arts heeft zoveel ervaring met deze operatie. Hij vliegt de wereld rond om de operatie uit te voeren.


Je hebt pb.

Chetubetcha
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:37

Haarbal schreef:
Vanuit oprechte interesse hoop ik dat TS zich niet laat afschrikken en blijft posten.

Hier sluit ik mij bij aan.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 23:51

CalipsoLover schreef:
Iets wat bij mijn paard voor komt kwam bij andere paarden blijkbaar ook veel voor en dat is kruisen in galop, onder het zadel zelf niet maar in vrijheid/aan de longe wel. Doet die van jou dat ook TS?

Die van mij ging juist wel kruisen in galop en constant omspringen.
Aan de longeerlijn deed de mijne het juist niet.