Kissing spines jong paard, wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:11

Deze man beweert dat je met zijn trainingstechniek zelfs vrij ernstig aangedane paarden weer goed functioneel kunt maken. Dat lijkt mij vrijwel niet mogelijk? Want bij ks komen ook vaak beenproblemen, si problemen en problemen bij de halswervels c6/c7 kijken.
https://www.viscontecocozza.com/an-intr ... engthening

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:16

Cuvee schreef:
Uit alle artikels die via google tevoorschijn ploppen neem je net die enige die in je straatje past.
Maar begin eens met de artikels die je plaatst zelf te lezen.



_O- _O- _O- :') O meid reken maar dat ik heb gelezen. Meer dan. Dat is nou net het voordeel van goed Duits kunnen lezen. En nee hoor ik pak niet alleen dat wat in mijn straatje past. Dit zijn wat ze noemen feiten, die ze hebben van een dierenarts en die geef ik alleen maar door. Dat het jou niet past is een ander verhaal, en daar kan ik niks aan doen. Heb je zelf die artikelen, met name die van de Reiterrevue wel gelezen?? Dat is een artikel van een Engelse dierenarts die ook van die operaties heeft uitgevoerd.

Maar goed, tis niet mijn probleem, en ik ga hierover ook echt niet verder discuseren. Dat is toch nutteloos. Succes ermee, en ik hoop echt voor je dat je dromen dat je paard weer 100% belastbaar wordt uit gaan komen.

nikkel
Berichten: 2543
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:36

Cuvee, misschien heb je ooit deze uitdrukking/zegswijze gehoord:

Operatie geslaagd, patient overleden.

Babootje

Berichten: 26407
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:41

Wanneer ga je de operatie laten doen Cuvee?

Cuvee

Berichten: 63
Geregistreerd: 24-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 01:25

Verder wens ik mij terug te trekken uit deze nutteloze discussie. Volgende maand terug voor een controle en dan wordt er een behandelplan gestart.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110770
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 05:13

Cuvee schreef:
Verder wens ik mij terug te trekken uit deze nutteloze discussie. Volgende maand terug voor een controle en dan wordt er een behandelplan gestart.


Welke discussie? Je roept van alles maar kunt helemaal niets onderbouwen.
Filmpjes laat je ook niet zien...

nikkel
Berichten: 2543
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 07:40

Het lijkt net op een zeer slecht uitgepakte advertorial. De schrijver topic starter gaat zich realiseren, dat het lezend publiek een iets andere mening heeft dan hij/zij zelf.

Change3x

Berichten: 6589
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:57

Ik vind het wel jammer dat Bokkers elkaar in dit topic niet in hun waarde kunnen laten. Sommige reacties..

Succes TS met alles, hoop voor je dat het goed uitpakt!

Goof

Berichten: 28918
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:15

TS, ik hoop dat je na de operatie hier nog wil blijven posten over de resultaten en het herstel.
Daar kan iedereen alleen maar wijzer van worden.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 14-01-20 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd

pol013

Berichten: 9012
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:14

Om toch wat tegengewicht te bieden voor de enigszins eenzijdige belichting van KS.

Ik ken er dus wel 1 met KS die vrolijk ZZ-L loopt. Die word gewoon goed gereden en loopt als een zonnetje.

En als je 'de wedstrijdhouding' op de juiste manier laat ontstaan zou dat helemaal geen slechte belasting voor de rug horen te zijn. Dat zou een mooie bak zijn, als het ultieme lichaamsgebruik onder het zadel slecht zou zijn voor een paard.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:52

Ik ken er wel meer hoor!
Maar je hebt KS en KS he...
Of het over 2 wervels gaat of over 6 of 8, en welke mate...

Ik denk dat je het per situatie heel goed moet bekijken en afwegingen moet maken.

CalipsoLover

Berichten: 5582
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:25

Nouvel schreef:
Ik ken er wel meer hoor!
Maar je hebt KS en KS he...
Of het over 2 wervels gaat of over 6 of 8, en welke mate...

Ik denk dat je het per situatie heel goed moet bekijken en afwegingen moet maken.

Mee eens, ik ken ook een paard met KS op 2 wervels die ZZ loopt, maar die zijn ook maar klasse 2. Hier gaat het over 8 wervels met klasse 4 KS.

Pumpkins

Berichten: 3147
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:34

En die voorbeelden gaan over paarden die dus met huidige KS goed gemanaged kunnen worden. Dit paard heeft een operatie nodig en kan hopelijk daarna weer pijnvrij zijn. Wat ik TS en vooral het paard van harte toe wens.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:30

Ik vind het in ieder geval top dat je de operatie overweegt TS, om hem zo nog van een redelijk pijnvrij leven te laten genieten.
Echter het onderwerp toekomstig sportpaard heb ik een andere mening over...

Ik hoop wel, dat mocht je over een lange tijd in zien, dat de sport toch niks gaat worden. Je het paard een waardig pensioen gunt.

Mer1980

Berichten: 18890
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:45

Heftige reacties hier, leven en laten lezen, TS: ik hoop dat de operatie brengt wat je hoopt en dat je weer pijnvrij met je paard aan de gang kan en ik hoop dat als dat niet zo is je ook de juiste keuze maakt. Het is allemaal al moeilijk genoeg en ben erg benieuwd hoe dit uitpakt.

Jet

Berichten: 12047
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:49

Mer1980 schreef:
Heftige reacties hier, leven en laten lezen, TS: ik hoop dat de operatie brengt wat je hoopt en dat je weer pijnvrij met je paard aan de gang kan en ik hoop dat als dat niet zo is je ook de juiste keuze maakt. Het is allemaal al moeilijk genoeg en ben erg benieuwd hoe dit uitpakt.


Ik lees al een tijd mee en ga met Mer mee qua reactie.

Wel ben ik benieuwd naar welk type operatie je voor gaat, Cuvee. Gaan ze het ligament doornemen of gaan ze doornuitsteeksels "inkorten"? En doen ze dat bij de voorste of de achterste of bij diegene die het ergst aangedaan zijn of juist niet?

Rizette
Berichten: 4409
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:33

Geen bronnen, geen kliniek, geen filmpje,nieuw account, hoop inderdaad dat dit paard niet bestaat en dat TS topic alleen uit verveling /reldoel heeft geschreven zoals sommige Bokkers blijkbaar hebben doorzien. In het andere geval wil ik dit paard heel veel sterkte wensen.

Popstra
Berichten: 13820
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:21

Vind het ook dubieus allemaal. wat ben je eigenlijk een idioot mens als je dit soort verzinselen neer kauwt om beetje te zuigen en te rellen!

Mer1980

Berichten: 18890
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:38

Dan nog, rechtsboven zit een rood kruisje. Je hoeft het niet te lezen. Misschien is het wel echt, ik heb het hele topic gelezen, misschien zou ik bij zo'n onderwerp als dit ook wel een ander account aanmaken omdat je bijna de klok erop gelijk kan zetten dat er een deel van de mensen echt doorslaat en respectloos reageert omdat een TS niet reageert zoals een andere plaatser wil.

Want hoe het ook wend of keert. TS kan niets goed doen hier. Laat ze haar paard inslapen terwijl ze kan opereren krijgt ze een deel van bokt over zich heen, reageert ze alleen op positieve berichten krijgt ze een deel van bokt over haar heen, reageert ze alleen op negatieve berichten krijgt ze een deel van bokt over haar heen, en als ze op beide reageert, reageert ze niet goed genoeg, reageert ze niet is het allemaal maar nep.

Iedereen heeft een mening en als TS niet reageert op jouw (wie zich aangesproken voelt) mening dan is dat nu eenmaal zo, dat maakt TS niet slecht of verkeerd, maar gewoon selectief en het is aan niemand om dat te veroordelen. Of dit nu struisvogelpolitiek is of niet, dan is dat nog aan helemaal niemand om dan je gedrag maar zo te verlagen tot afbranden. Als dit een nep topic of reltopic vanuit een nep account is, dan is dat nog steeds geen enkel probleem, sommige mensen hebben negativiteit nodig om te kunnen functioneren, dan zou het advies kunnen zijn om een afspraak te maken met een professional om je eigenwaarde op te krikken, dan is het nog niet aan andere bokkers om te gaan rellen of het uit proporties te trekken. Dan zegt dat meer over de rellers dan over TS. Leven en laten leven.

TS: ik heb geen idee wie je bent, ik hoop dat je je paard kan helpen op deze manier en ik vind het interessant om te weten hoe dit afloopt. Mijn PB staat open.

Cuvee

Berichten: 63
Geregistreerd: 24-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 18:36

Popstra schreef:
Vind het ook dubieus allemaal. wat ben je eigenlijk een idioot mens als je dit soort verzinselen neer kauwt om beetje te zuigen en te rellen!



Omdat je gefrustreerd bent, mag je maar alles roepen en mensen bewust kwetsen? Ik ben geen ijskonijn qua gevoelens te bagatelliseren.

Rizette schreef:
Geen bronnen, geen kliniek, geen filmpje,nieuw account, hoop inderdaad dat dit paard niet bestaat en dat TS topic alleen uit verveling /reldoel heeft geschreven zoals sommige Bokkers blijkbaar hebben doorzien. In het andere geval wil ik dit paard heel veel sterkte wensen.



Omdat je gefrustreerd bent, mag je maar alles roepen en mensen bewust kwetsen? De radioloog heeft de röntgenfoto's, nog een keer bekeken dus ik laat mij er niet meer vanaf praten door foto's online te delen en dat er wordt geprobeerd om mij van gedachten te laten veranderen wbt de operatie wmb, kan de discussie daarover stoppen.

Jet schreef:
Ik lees al een tijd mee en ga met Mer mee qua reactie.

Wel ben ik benieuwd naar welk type operatie je voor gaat, Cuvee. Gaan ze het ligament doornemen of gaan ze doornuitsteeksels "inkorten"? En doen ze dat bij de voorste of de achterste of bij diegene die het ergst aangedaan zijn of juist niet?


Er worden 2-3 doornuitsteeksel verwijderd. Ik heb het er heel zwaar mee omdat ik het een heel naar idee vond om iets uit zijn lijf te laten verwijderen. De prognose is echter 85% en andere opties waren goudkorrels implanteren. Volgende maand terug voor een controle en dan wordt er een behandelplan gestart.


pol013 schreef:
Om toch wat tegengewicht te bieden voor de enigszins eenzijdige belichting van KS.

Ik ken er dus wel 1 met KS die vrolijk ZZ-L loopt. Die word gewoon goed gereden en loopt als een zonnetje.

En als je 'de wedstrijdhouding' op de juiste manier laat ontstaan zou dat helemaal geen slechte belasting voor de rug horen te zijn. Dat zou een mooie bak zijn, als het ultieme lichaamsgebruik onder het zadel slecht zou zijn voor een paard.


Het doel dat ik voor ogen heb met rijden, eerst laag lang, dan werkhouding, dan oprichting en dan verzameling. Dressuurmatig loopt hij zoveel mogelijk rechtuit en het laatste kwartier in de wedstrijdhouding, de zijgangen en korte wendingen.
Mer1980 schreef:
Dan nog, rechtsboven zit een rood kruisje. Je hoeft het niet te lezen. Misschien is het wel echt, ik heb het hele topic gelezen, misschien zou ik bij zo'n onderwerp als dit ook wel een ander account aanmaken omdat je bijna de klok erop gelijk kan zetten dat er een deel van de mensen echt doorslaat en respectloos reageert omdat een TS niet reageert zoals een andere plaatser wil.

Want hoe het ook wend of keert. TS kan niets goed doen hier. Laat ze haar paard inslapen terwijl ze kan opereren krijgt ze een deel van bokt over zich heen, reageert ze alleen op positieve berichten krijgt ze een deel van bokt over haar heen, reageert ze alleen op negatieve berichten krijgt ze een deel van bokt over haar heen, en als ze op beide reageert, reageert ze niet goed genoeg, reageert ze niet is het allemaal maar nep.

Iedereen heeft een mening en als TS niet reageert op jouw (wie zich aangesproken voelt) mening dan is dat nu eenmaal zo, dat maakt TS niet slecht of verkeerd, maar gewoon selectief en het is aan niemand om dat te veroordelen. Of dit nu struisvogelpolitiek is of niet, dan is dat nog aan helemaal niemand om dan je gedrag maar zo te verlagen tot afbranden. Als dit een nep topic of reltopic vanuit een nep account is, dan is dat nog steeds geen enkel probleem, sommige mensen hebben negativiteit nodig om te kunnen functioneren, dan zou het advies kunnen zijn om een afspraak te maken met een professional om je eigenwaarde op te krikken, dan is het nog niet aan andere bokkers om te gaan rellen of het uit proporties te trekken. Dan zegt dat meer over de rellers dan over TS. Leven en laten leven.

TS: ik heb geen idee wie je bent, ik hoop dat je je paard kan helpen op deze manier en ik vind het interessant om te weten hoe dit afloopt. Mijn PB staat open.


Bizar hoe hier door sommigen gereageerd wordt. Dankjewel! Super lief van je!

Goof schreef:
bigone schreef:
Jammer dat het weer geen relaccount werd of niet, zou zeggen probeer het nog maar een keer.


Ik vind dit soort reacties echt zo vreselijk sneu....

TS, ik hoop dat je na de operatie hier nog wil blijven posten over de resultaten en het herstel.
Daar kan iedereen alleen maar wijzer van worden.


Dankjewel! Super lief van je!

Femke_Tweety

Berichten: 12013
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:02

Ik ken eerlijk gezegd weinig mannen die zichzelf of medeman als 'ijskonijn' zouden benoemen.


In de rest van de wijze van schrijven kun je ook voor 90% zekerheid wel zien dat het om een vrouwelijke auteur gaat.

Maar hé, man of vrouw is mij om het even, dus wat dat aangaat even goede vrienden/vriendinnen.

nikkel
Berichten: 2543
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:29

Optie1:Tot nu toe zijn de resultaten veel veelbelovend! De prognose op volledig herstel is 85% 3-4 wervels worden losgemaakt en de overige 4 wervels komen dan los van elkaar te staan. Hij heeft pittige kissing spines klasse 3-4
De radioloog heeft de röntgenfoto's, nog een keer bekeken dus ik laat mij er niet meer vanaf praten door foto's online te delen en dat er wordt geprobeerd om mij van gedachten te laten veranderen wbt de operatie wmb, kan de discussie daarover stoppen.

Deze alinea, komt vrij vaak voor in de discussie sinds 24 december 2019. Als je de betreffende alinea maar vaak genoeg schrijft TS, werkt het misschien voor jou.
Daarnaast komen er nog meer van dit soort alinea,s voor, het lijkt wel op knippen, plakken en posten.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:54

Dames als jullie vermoeden dat TS iemand anders is, staat het jullie vrij om te temmen, maar er is geen bewijs en als dat er wel is, dan is het alleen aan het beheer om er iets mee te doen, niet aan jullie om TS zo de grond in te stampen.
Complot theorieën over het geslacht van TS heeft ook niemand wat aan, ik ken de naam “Cor” ook voor zowel mannen als vrouwen.

Ik vind het echt schaamteloos hoe hier door sommigen gereageerd wordt! Dit is precies de reden dat steeds minder mensen problemen met hun paard bespreekbaar willen maken op Bokt.

Chetubetcha
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:45

Babootje schreef:
Wanneer ga je de operatie laten doen Cuvee?

Dit vraag ik mij ook af.

Nielojram

Berichten: 7837
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Kissing spines jong paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:08

Gaan we er dan heen met een fruitmandje?