Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) geen tips of ervaringen met je delen. Wel over huisvesting en dan de mogelijkheid gepast te voeren. Mijn ex-hoefbevangen shet liep ook altijd met de grote paarden. Om toekomstige hoefbevangenheid te voorkomen, kon hij niet meer met de grote paarden op de wei. Daarom hebben we 3 jaar geleden er nog een shet bij genomen, zodat hij een maatje heeft met dezelfde voerbehoefte. Die staan lekker samen in een eigen paddockje op rantsoen en dat gaat tot nog toe erg goed. Misschien voor jou ook een optie. Shetje erbij en samen op een apart stukje. Mijn shet was ook heel sociaal met de grote paarden, maar ik merk wel dat hij met zijn maatje meer speelt. Dus mooie win-win situatie. Hoop dat je voor jouw shet toch een mooie toekomst kan realiseren, succes. SVRL schreef:Elinaa schreef:Heb je ergens zandgrond? Ik heb pony's met de meest erge symptonen hier weer zien opleven als ze naar bepaalde weilanden met arm gras gingen.
Hij staat continu op zand. Heb enkel een kleine strook gras voor in de zomer.
Babootje schreef:Glucobalance is inderdaad ook even het enige dat ik kan bedenken qua voeding. De andere factor is inderdaad ook beweging. Ook al is hij nu niet te dik is het belangrijk dat hij veel beweegt.