Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
truus1957 schreef:Ervaring niet, maar mijn eerste gedachte is wel: moet je nog willen rijden op zo’n paard?
Loisez8 schreef:@C_arola, woeps bedankt voor het verplaatsen
@ruitje, normaal gesproken verwijst hij paarden door als de eerste- en tweede behandeling het effect niet hebben gehad
@Sizzle, - verder onderzoek doormiddel van een echo of scan?
@Janouk, jep, de bekken zijn na de bevalling behandeld door de chiropractor
@truus1957, uh, waarom zou dat niet kunne volgens jou?
janouk schreef:'Vorig jaar bij een lezing over een dissectie gezien dat bij een merrie het bekken gebroken bleek te zijn na een zware bevalling. Merrie was dwars en kon onvoorspelbaar zijn. Medisch kon niets gevonden worden. Na haar dood volgde een dissectie, waar de breuk in bekken naar voren kwam.
Schade kan groter zijn dan je denkt na een zware bevalling, helaas niet altijd zichtbaar bij onderzoek.
janouk schreef:Vorig jaar bij een lezing over een dissectie gezien dat bij een merrie het bekken gebroken bleek te zijn na een zware bevalling. Merrie was dwars en kon onvoorspelbaar zijn. Medisch kon niets gevonden worden. Na haar dood volgde een dissectie, waar de breuk in bekken naar voren kwam.
Schade kan groter zijn dan je denkt na een zware bevalling, helaas niet altijd zichtbaar bij onderzoek.
Sizzle schreef:Janneke, geen mensen met paarden vergelijken.
De belasting is ten eerste volledig anders en bovendien bestaat bij het paard de Sympfyse uit bot en niet uit kraakbeen.
Citaat:Ik zou sowieso gewoon niet beginnen met vermoeden dat er van alles gebroken is terwijl er nog helemaal geen onderzoek geweest is behalve aan de buitenkant van het paard voelen. Ik kan me nog een drama topic herinneren van iemand die op basis van een chiroprakter het paard zo ongeveer afgeschreven had terwijl er uiteindelijk erg weinig aan de hand was.