Voor 2 maanden geleden werd bij mijn paard een peesblessure geconstateerd. Hij liep al een tijdje niet lekker en werd als maar kreupeler.
Naar de dierenkliniek in Hellendoorn geweest en zij constateerden dat die een peesblessure had en die minimaal 2 maanden rust zou moeten nemen.
Uiteraard heb ik met hem laser-therapie gedaan om het proces te versnellen, maar voor mij ging ook dat niet snel genoeg.
Toen werd ik in contact gebracht met Bloedzuiger therapie. Een student aan de Universiteit Gent doet onderzoek naar het effect van bloedzuigers bij paarden (Ook bij Spat, Atrose of piephak blijkt het geweldig te helpen)
Ben in contact gekomen met die jongen en hij kon die volgende week al langskomen. Was eerst zelf argwanend want geloofde er totaal niet in, maar tot mijn grote verbazing en die van de dierenarts is na 3 behandeling mijn lieve paardje al zoveel opgeknapt

Hij verklaarde dan ook dat bloedzuigers vroeger al als geneeskundige basis werden gebruikt, maar omdat ze als "vies" worden beschouwd het van de baan werd geveegd. Hij echter deed onderzoek voor zijn afstuderen dierengeneeskunde en hijzelf zei dat de resultaten bij alle paarden als possitief gezien konden worden.
Ik wil dit toch even delen voor alle mensen met een paard met Atrose, spat, peesblessure of misschien zelf een ander probleem (die dingen kunnen voor zoveel gebruikt worden en daarbij heeft hij als student dierengeneeskunde echt oog op alles.....).
Nog meer mensen ervaringen met hem?