Concreet de vraag: Hebben jullie ervaring met een paard wat na zo'n tijd(3 mnd) na de operatie nog onzuiver(niet mega kreupel) liep en/of een dik been had?
Hier onder het verhaal voor de gene die meer van de achtergrond willen weten

Mijn 7 jarige merrie is op 11-9-19 geopereerd aan een gebroken griffelbeentje. Alles is tijdens de operatie goed gegaan en er was voor zover te zien geen schade aan pezen o.i.d.
Ze heeft t/m 23 oktober(6 weken) in het verband gestaan(dit was het advies van de DA). Daarna weer lekker op de paddock en daarna aan de hand stappen oppakken en zo uitbouwen.
Zo'n 4 weken terug vond ik haar been toch dik worden tot ik haar op een ochtend met een olifantenbeen aantrof op stal. Side note: we waren alleen nog maar aan de hand aan het stappen.
DA weer gebeld en had het vermoeden dat er een ontsteking zat dus antibiotica en vochtafdrijvers gehad. Resultaat: mooi slank beentje. Helaas na een aantal dagen weer dikker, niet zo dik als de olifantenpoot gelukkig. Weer overleg gehad met DA en wilde dat we haar een bandage omdeden zodra ze op stal ging als 'steunkous'. Dit werkt super want beentje zit met bandageren weer netjes op zelfde omvang als andere achterbeen(ik meet het in ochtend als bandage af gaat en als ze weer naar binnen gaat voor ik bandage aanbreng). Dit doen we nu een week.
Vandaag osteo geweest(is in de basis ook DA (geweest?)) en die vindt haar niet zuiver lopen. Niet mega kreupel maar er zit een 'slag in het wiel'. Als je er niet echt oog voor hebt zou het je waarschijnlijk ontgaan.
Morgen hebben mijn osteo en DA contact met elkaar(omdat ze veel samen doen) dus dan hoor ik meer. De DA heeft het vorige week tijdens het advies bandage al gehad over evt laser therapie. Toen wist hij echter nog niet dat ze onzuiver liep dus weet niet of hij dit nu nog zou aanraden.
Ik wil heel graag alle ervaringen van jullie horen, zowel positief als negatief(al hoop ik dat iedereen positieve ervaringen heeft natuurlijk

Lieve groetjes, Romy