Ik sinds januari een hele lieve merrie met wat problemen. Ze is een beetje een stresskip maar altijd goed te rijden, tikje bij en ze is overtuigd dat je erlangs kan. Ook buiten en aan de hand.
Ze is 6 maanden geleden denken wij gevallen is stal. Ik ging haar longeren en in draf liep ze met haar hoofd volledig gekanteld. Zie de foto. Er zijn foto's van nek en echo van nek gemaakt en alles was perfect. Ik moest het dus met training oplossen. Ook osteophaat is meerdere malen geweest
Ik heb haar nooit helemaal hetzelfde als daarvoor ervaren.
Je mag haar niet direct om haar hoofd aaien, en het nek probleem is afentoe nog steeds te zien. Ze werd overal bang voor zoals haar eigen stal, de gang alles veroorzaakt complete paniek al houd ze zich in.
Ook afentoe met rijden was ze wat angstig maar dit was te doen.
Echter sinds paar weken word ze echt levensgevaarlijk. Als er een kruiwagen aankomt, als het schrikdraad tikt, een vogel voorbij vliegt gaat ze rennen en omdraaien in complete paniek ( hoofd omhoog en paniek in ogen af te lezen)
Het terrein overlopen veroorzaakt om het minste angst. Heeft iemand enig idee of ervaring met dit probleem.
Ik ga zwz haar ogen laten nakijken.