Cera_D schreef:Ik heb het opgelost met clickertraining en sindsdien gaat het eigenlijk super, en mijn paard was echt heel erg met de wormenkuren, lostrekken, mij omver lopen tot zelfs stijgeren aan toe.
Heel klein beginnen met een lege spuit, paard ruikt eraan, click en snoepje. Je mag de spuit richting de mond brengen, click en snoepje. Spuit in mondhoek, click en snoepje. Spuit iets meer in de mond, click en snoepje. Spuit in mond, click en snoepje.
Die routine een paar dagen achter elkaar herhalen en dan lukt het je waarschijnlijk ook met de echte spuit. Het is wel regelmatig herhalen aangezien ze vaak wat er uit de spuit komt niet lekker vinden, dus de hoeveelheid positieve ervaringen moet hoger zijn dan de negatieve ervaringen.
Dit heb ik ook gedaan. Spuiten metacam et cetera was bij die van mij echt een probleem. Toen hij moest heb ik heel rustig de tijd genomen. De eerste dag duurde het een uur en aan het einde van de kuur kon ik het doen terwijl hij rustig lag te slapen.
Geduld is echt de key. En herhalen. Nog steeds steek ik zo nu en dan een spuit in zijn mond.