Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Denise_Storm schreef:Wat toevallig en fijn dat ik dit topic nu tegenkom. Mijn haflinger heeft altijd wat korstjes op zijn benen, dierenarts(en) al vaker naar gekeken, maar hij heeft er geen last van dus niks aan doen (als het erger wordt, wassen we vaak even met betadine en dan wordt het weer minder).
Gister zag ik dat die niet helemaal lekker liep (mijn vriend liep voor mij met hem). En vervolgens zag ik een wondje. Nog even verder gaan kijken en toen zag ik dit:
[ [url=m/CJ9Ogo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OdhSE1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DbRka2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toevallig vorige week was dit been dik (maar niet warm) en leek het na beweging minder te zijn. Nu zit dit er, het zijn een aantal plekjes met korstjes en 1 open plek (zie foto), vermoeden is dus mok. We hebben vandaag mok crème meegekregen van de dierenarts en gaan dit de komende dagen smeren.
Ben benieuwd of jullie misschien tips hebben en waar we op moeten letten.
Mindim schreef:Gaat zo snel, mijn paard had het ook en was binnen no time boven aan het been, dierenarts was er net op tijd bij, het liep al richting buik.
Ik smeer nooit meer mokwondjes dicht met creme of iets. Daar was destijds nogal gedoe over, de een zegt insmeren en de ander zegt open laten.
Horseloverl schreef:Denise_Storm schreef:Wat toevallig en fijn dat ik dit topic nu tegenkom. Mijn haflinger heeft altijd wat korstjes op zijn benen, dierenarts(en) al vaker naar gekeken, maar hij heeft er geen last van dus niks aan doen (als het erger wordt, wassen we vaak even met betadine en dan wordt het weer minder).
Gister zag ik dat die niet helemaal lekker liep (mijn vriend liep voor mij met hem). En vervolgens zag ik een wondje. Nog even verder gaan kijken en toen zag ik dit:
[ [url=m/CJ9Ogo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OdhSE1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DbRka2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toevallig vorige week was dit been dik (maar niet warm) en leek het na beweging minder te zijn. Nu zit dit er, het zijn een aantal plekjes met korstjes en 1 open plek (zie foto), vermoeden is dus mok. We hebben vandaag mok crème meegekregen van de dierenarts en gaan dit de komende dagen smeren.
Ben benieuwd of jullie misschien tips hebben en waar we op moeten letten.
Absoluuuut niet wassen met betadine volgens de dierenarts!!
Marie111 schreef:[ [url=m/K1hHgt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Paard van kennisje heeft ook vaak last van mok. Zij heeft dit behandelschema gekregen van de DA