Mijn paard heeft al een aantal weken een bultje onder haar buik. Staleigenaresse naar laten kijken en kon weinig kwaad (zolang het niet groter werd). Echter zie ik net met poetsen een ‘draadje’ met bloed er aan hangen.
Heb mijn DA een appje gestuurd maar het lijkt me geen spoed.
Wat zou het kunnen zijn? Wel/geen reden voor spoed?
Hoe voelt het bultje? Hard of nog wel een beetje soepel? En is niet gegroeid? Ik zou er wel maandag of dinsdag iemand naar laten kijken.. En vooral nu schoon houden (als het open is) dat er niet teveel vuil in kan komen
Het zou een haarbultje kunnen zijn, in dat geval komt er dan een hele lange haar uit als je aan het draadje trekt en is het daarna over. Persoonlijk zou ik het gewoon goed schoonmaken en kijken of er pus uitkomt, dan heb je al een beter idee.
Ik heb de DA een whatsappje gestuurd en kreeg automatisch een bericht dat de eerst volgende werkdag antwoord kon verwachten. Vandaag dus. Ze dacht idd aan een abces en donderdag komt ze langst.
Zou het een tumor(tje) kunnen zijn? Ze heeft nog een apart bultje bij haar tepels dus kan ze ze allebei bekijken/weghalen.
Ben ergens wel bang voor tumoren aangezien schimmels dit vaker hebben?
Pandora2
Geplaatst: 03-12-19 09:51
Als het al om een tumor zou gaan, kan het ook een sarcoïd zijn en die zijn goedaardig. Krijg je ook vaak met minder invasieve ingrepen weg.